[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

قسمت دوم: ۵ بازی، ۵ شکست! ، روزنامه شیراز نوین

پس از رقابت‌هایی که در قسمت قبل(شماره یکشنبه هفته گذشته) به آن اشاره شد، تیم ملی بزرگسالان ایران می‌بایست در سومین دوره مسابقات جام عمران منطقه‌ای(اکو پیمان سنتو) که بین تیم‌های ملی ایران، ترکیه و پاکستان  برگزار می‌شد، شرکت کند. از همین‌رو فدراسیون فوتبال با موافقت رایکوف و با هدف آماده‌سازی مناسب تیم ملی ایران، مقدمات سفر تدارکاتی و انجام چند بازی دوستانه را به شوروی فراهم ساخت.
بدین ترتیب رایکوف با انتخاب نهایی بیست بازیکن به نام‌های ناصر حجازی، رضا قفلساز، مهراب شاهرخی، ابراهیم آشتیانی، مصطفی عرب، جعفر کاشانی، حسن مرادی، امیر عابدینی، گودرز حبیبی، حسن حبیبی، پرویز قلیچ خانی، منوچهر دوام(از شیراز) مهدی مناجاتی، اصغر شرفی، کارو حق وردیان، اکبر افتخاری، غلامحسین مظلومی، غلام وفاخواه، علی جباری و داریوش مصطفوی، تیم را مهیای سفر کرد.
این تیم روز ششم مرداد 1348 به وسیله قطار از تهران به سوی تبریز و سپس از تبریز مجدداً با قطار به مرز جلفا رفته و وارد خاک شوروی شد؛ تیم ایران می‌بایست در شوروی پنج بازی تدارکاتی برگزار می‌کرد.
ایران برای برگزاری اولین بازی خود به شهر ایوانوا رفت؛ در این شهر، ورزشگاهی بزرگ وجود داشت که در کشورمان نمونه‌اش نبود. تیم ایران با لباس یک‌دست سفید و با این ترکیب وارد میدان شد: ناصر حجازی(دروازه‌بان)، مهراب شاهرخی(از دقیقه ۳۷ ابراهیم آشتیانی)، حسن حبیبی(کاپیتان)، جعفر کاشانی، مصطفی عرب، علی جباری، پرویز قلیچ‌خانی، حسن مرادی، مهدی مناجاتی(از دقیقه ۶۷ اصغر شرفی)، غلام وفاخواه و اکبر افتخاری.
تیم ایران که شب قبل پس از چند روز مسافرت با قطار به شهر ایواناوا رسیده بود با ارائه یک بازی بسیار ضعیف و با نتیجه چهار بر صفر مغلوب حریف خود شد.تیم کشورمان به حدی خسته بود که بازیکنی مثل قلیچ‌خانی چیزی برای عرضه نداشت و بدترین بازی خود را ارائه داد. ناصر حجازی، دروازه‌بان افسانه‌ای ایران نیز در اولین بازی خود با پیراهن ملی چهارگل دریافت کرد.
با پایان این بازی، تیم ایران پس از استراحتی کوتاه، مجدداً بار سفر بست تا به شهر دیگری برود؛ این تیم می‌بایست با قطار به مسکو می‌رفت و از مسکو با یک پرواز به مینسک سفر می‌کرد.  برنامه انجام شد و تیم ما روز و شب قبل از بازی را استراحت کرد و در روز دوشنبه 13 مرداد در شهر مینسک مقابل تیم دینامو مینسک قرار گرفت.
رایکوف این بازیکنان را به میدان حریف فرستاد: ناصر حجازی، مهراب شاهرخی، حسن حبیبی، جعفر کاشانی(از دقیقه۷۵ کارو حق وردیان)، مصطفی عرب، حسن مرادی(از دقیقه ۷۹ ابراهیم آشتیانی)، پرویز قلیچ‌خانی، اکبر افتخاری، داریوش مصطفوی(از دقیقه ۷۹ مهدی مناجاتی)، غلام‌حسین مظلومی و غلام وفاخواه.
رایکوف، مربی تیم با چند تغییر نسبت به بازی اول تیمش را راهی میدان کرد. 
بر خلاف بازی اول، تیم ایران بازی بهتری را به نمایش گذاشت و نیمه اول را با گل دقیقه ۴۳ غلام‌حسین مظلومی فاتح به رختکن رفت. در نیمه دوم هم ایران با وجود اینکه در دقیقه ۵۴ توسط ملافیف گل تساوی را دریافت کرد، اما  خوب بازی را ادامه داد؛ با این حال، با خوردن گلی دیگر در دقیقه ۸۴، بازی را دو بر یک باخت.
تیم کشورمان پس از دو شکست متوالی، رفت تا به سفر و مسابقات خود در شوروی ادامه دهد. 
این تیم به شهرهای ویتوسلک و کالین و یوفا شوروی رفت و سه شکست دیگر را نیز متحمل شد تا با پنج شکست به کشور بازگردد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی