[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

برگزاری ۶۷۰ برنامه هم‌زمان با دهه امامت و ولایت، روزنامه شیراز نوین

محمدحسین فیروزی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس از اجرای 670 ویژه برنامه فرهنگی و ترویجی در کتابخانه‌های عمومی فارس به مناسبت دهه امامت و ولایت خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، محمدحسین فیروزی با اشاره به برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در دهه امامت و ولایت عنوان کرد: به مناسبت اعیاد قربان و غدیر و ترویج فرهنگ ولایی، 670 ویژه برنامه تخصصی فرهنگی ترویجی در کتابخانه‌های عمومی استان فارس اجرا شده است.
فیروزی در ادامه گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و کتاب‌خوانی، آذین‌بندی، برگزاری جلسات سخنرانی استادان با موضوع ولایت و اعطای کتاب به سادات، برپایی مسابقات حفظ و تفسیر معارف موضوعی قرآن و احادیث (ولایت، بصیرت، هدایت قربان، اطاعت‌پذیری، غدیر، ولایت‌پذیری، مباهله و...)  خوانش خطبه و قرائت میثاق‌نامه غدیر و سایر فعالیت‌های خلاقانه از جمله برنامه‌های برگزارشده در این دهه بود.
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس به نشست‌های کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: نشست‌های کتاب‌خوان تخصصی و اختصاصی از کتاب‌های موضوعی امامت و ولایت، غدیر و... در شهرستان‌ها با حضور اساتید و فعالان حوزه کتاب‌خوانی و همچنین کتابداران شهرستانی برگزار شد. همچنین جمع‌خوانی و بلندخوانی از دو مجموعه از کتاب‌های «14 معصوم و زندگی امام علی(ع)»، نوشته محمدکاظم مزینانی و حسین فتاحی و مژگان شیخی که هم‌اکنون از مجموعه‌های پرخواننده در کتاب‌های جشنواره هدهد سفید است، در سراسر کتابخانه‌های عمومی استان اجرا شد. فیروزی به راه‌اندازی پویش از کاروان‌های کتاب‌خوانی در فضای مجازی با مشارکت کتابداران و اعضای کتابخانه‌ها و معرفی کتاب‌های غدیر متناسب با رده‌های سنی اشاره کرد و گفت: در این ایام، احادیث با مضامین ولایی و در باب فضایل امیرالمؤمنین(ع)، عکس‌نگاشت از متن‌های ناب کتاب‌هایی با موضوع غدیر و فضایل امیرالمؤمنین(ع)، کلیپ‌های معرفی کتاب مرتبط با غدیر، عکس‌هایی از جشن‌های خانگی به همراه کتاب‌های مرتبط در فضای مجازی کتابخانه‌ها منتشر شد.
وی با اشاره به برگزاری جشن‌های مرتبط با این ایام، افزود: جشن ولایت با مشارکت گروه‌ها، محافل، هیئت‌های مذهبی، بسیج، کانون‌های شهرستانی و گروه‌های جهادی استان برگزار شد. همچنین عصر شعر آیینی و مشاعره با موضوع اشعار ولایت و غدیر و برنامه‌های ویژه‌ای از جمله نقالی و پرده‌خوانی و نمایشنامه‌خوانی غدیر در قالب مراسمات و جشن‌های ویژه ایام دهه ولایت و امامت در کتابخانه‌های عمومی برگزار گردید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی