[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

استقرار صنایع در مناطق محروم، روزنامه شیراز نوین


 سیده رقیه یحیوی- گروه خبر:
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه بر اساس قانون، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مجاز است نسبت به صدور مجوز تأسیس و بهره‌برداری شهرک‌های صنعتی برای بخش خصوصی و تعاونی اقدام کند، گفت: در این زمینه، صدور مجوز برای ایجاد و توسعه شهرک صنعتی خصوصی پس از انجام مطالعات امکان‌سنجی فنی، اقتصادی و زیست‌محیطی در چارچوب طرح‌های توسعه و عمران توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: مراحل صدور پروانه بهره‌برداری پنجمین شهرک صنعتی غیردولتی استان فارس برای شهرک صنعتی غیردولتی پدیده نوآور قادرآباد در حال انجام است و این شهرک صنعتی در آستانه واگذاری زمین به متقاضیان قرار دارد.
سید مصطفی هاشمی در بازدید از طرح‌های زیرساختی شهرک صنعتی غیردولتی پدیده‌های نوآور قادرآباد در جلسه با سرمایه‌گذار این شهرک صنعتی گفت: مراحل صدور پروانه بهره‌برداری این شهرک صنعتی در هیئت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی در حال بررسی است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه قادرآباد در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی به عنوان مزیت اصلی منطقه، افزود: این شهرک صنعتی با هدف ایجاد زیرساخت استقرار صنایع و جذب سرمایه‌گذار در منطقه قادرآباد شهرستان خرم‌بید راه‌اندازی شده و می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار فراهم کند.
هاشمی  تصریح کرد: زیرساخت‌هایی نظیر شبکه برق، توزیع آب و نیز آب این شهرک صنعتی غیردولتی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی فراهم شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه مجوز تأسیس شهرک صنعتی غیردولتی نوآوران صنعت قادرآباد توسط شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در زمینی به مساحت بیش از 10هکتار، صادر و عملیات اجرایی زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی نیز انجام شده است، گفت: با صدور پروانه بهره‌برداری، واگذاری زمین در این ناحیه صنعتی انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه بر اساس قانون، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مجاز است نسبت به صدور مجوز تأسیس و بهره‌برداری شهرک‌های صنعتی برای بخش خصوصی و تعاونی اقدام کند، گفت: در این زمینه، صدور مجوز برای ایجاد و توسعه شهرک صنعتی خصوصی پس از انجام مطالعات امکان‌سنجی فنی، اقتصادی و زیست‌محیطی در چارچوب طرح‌های توسعه و عمران توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه انجام می‌شود.
وی افزود: بر اساس قانون، شهرک‌های صنعتی غیردولتی از کلیه مزایای قانونی شهرک‌های صنعتی دولتی برخوردار خواهند شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: بانک‌های عامل نیز موظف هستند قراردادهای مربوط به تخصیص زمین در شهرک‌های صنعتی غیردولتی را هم‌ردیف اسناد رسمی پذیرفته و تسهیلات اعتباری و حقوقی مربوط به اسناد رسمی را در این خصوص اعمال نمایند.
وی تأکید کرد: متقاضیان ایجاد این شهرک‌ها باید زمین مناسب که در مالکیت آنها قرار دارد را برای بررسی‌های امکان‌سنجی ایجاد شهرک‌ها معرفی کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: برای ایجاد شهرک‌های صنعتی بخش خصوصی در استان به‌ویژه در مناطق کمتر توسعه‌یافته حمایت‌های لازم توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی انجام می‌شود.
هاشمی با بیان اینکه تاکنون پروانه بهره‌برداری برای چهار شهرک صنعتی غیردولتی شامل فراسان، کامپوزیت سازه ماندگار، محبت‌گستر و شرکت توسعه صنایع و صادرات فارس صادر شده، گفت: شهرک صنعتی پدیده نوآور قادرآباد پنجمین شهرک صنعتی استان محسوب می‌شود که پروانه بهره‌برداری برای آن صادر می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی