[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۷
  • دوره جدید

کشت برنج ممنوع شد، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس، با اشاره به ضرورت جلوگیری از هدررفت منابع آب‌های تجدیدناپذیر و آب‌های زیرزمینی به ویژه در حوزه کشاورزی گفت: انتظار است که بحث تغییر الگوی کشت در استان با جدیت بیشتری از سوی متولیان امر دنبال شود.
به گزارش شیرازنوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در جلسه ستاد گیاهان دارویی استان افزود: به رغم بارندگی‌های نسبتاً خوبی که در یکی ۲ سال اخیر در استان داشته‌ایم، اما در برخی نقاط استان از جمله شیراز کمبود آب همچنان احساس می‌شود و مشکلاتی برای مردم ایجاد شده است. وی ادامه داد: در همین شرایط در برخی نقاط استان شاهد هستیم که هنوز برخی محصولات پرآب‌بر مانند برنج توسط کشاورزان کاشت می‌شود و شیوه آبیاری غرقابی همچنان ادامه دارد.
دکتر ایمانیه اظهار کرد: با توجه به وضعیت آبی استان ضرورت دارد که کشت برنج در برخی مناطق به سرعت ممنوع شود.
استاندار فارس گفت: در مقابل و برای جلوگیری از وارد آمدن ضرر و زیان به کشاورزان، باید کشت‌های جایگزین آب‌بر اما دارای ارزش افزوده بالا را به آنها 
معرفی کنیم.
وی افزود: گیاهان دارویی با توجه به ارزش افزوده و سودی که برای کشاورز می‌تواند داشته باشد، جایگزین مناسبی برای کشت برنج و دیگر محصولات پرآب‌بر است و در کنار این اگر قرارداد خرید محصولات هم با کشاورزان منعقد شود، قطعاً استقبال خواهند کرد.
استاندار فارس، از دستگاه‌های متولی استان خواست که به بحث کشت‌های جایگزین با جدیت بیشتری ورود کرده و مشخص کنند که چه محصولی جایگزین چه محصولی شود، کدام محصول مصرف آب کمتری دارد و کدام محصول دارای ارزش افزوده و سود بیشتر است.
دکتر ایمانیه اظهار کرد: مدیرکل صمت استان نیز با همکاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سازمان جهاد کشاورزی استان به مبحث صنایع تبدیلی بیشتر ورود کنند و تسهیلات، امتیازات و امکاناتی برای فعالان این عرصه تعریف و پیش‌بینی کنند تا استقبال بیشتری از این حوزه شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی