[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مرمت بناهای تاریخی فارس، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از اتمام 44 پروژه مرمتی و مطالعاتی بناهای تاریخی استان خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، سید مؤید محسن‌نژاد با بیان ضرورت حفظ و احیای بناهای تاریخی گفت: استان پهناور فارس دارای بیش از 3هزار اثر ثبت‌شده ملی و 11 اثر ثبت جهانی است که به لحاظ گستردگی آثار تاریخی، طبیعی و معنوی از جایگاه بالایی برخوردار است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: از 44 پروژه مذکور تعداد 28 پروژه مربوط به مرمت آثار و بناهای تاریخی است که با اعتباری بیش از 100میلیارد ریال و 16 پروژه مطالعات فنی- پژوهشی با اعتبار 26میلیارد ریال در استان فارس اجرا شده است که از شاخص‌ترین بناهای مرمت‌شده، کاخ ساسانی سروستان، مسجد جامع کبیر نی‌ریز، خانه سوخکیان داراب، مسجد سنگی داراب، مسجد سوریان بوانات، مجموعه تاریخی ایزدخواست، باغ نشاط لار، بقعه جاماسب و آرامگاه شیخ خلیفه خفر، کاروان‌سرای گمرگ، مرمت جداره‌های بافت روستایی چنار آباده و دشتک مرودشت است.
سیدمؤید محسن‌نژاد تصریح کرد: بناهای تاریخی به علت فرسودگی‌های ناشی از گذر زمان، همواره نیازمند مرمت خواهند بود و انجام یک پروژه مرمتی در یک بنای تاریخی به‌منظور اتمام کامل کار مرمت آن بنا قلمداد نمی‌شود؛ بلکه برحسب ضرورت، اقدامات مرمتی همچنان ادامه خواهد داشت. وی در پایان میزان اعتبارات مرمتی را جهت مرمت بناهای تاریخی کافی ندانست و گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب در کار مرمت بناهای تاریخی نیاز به اعتبارات بیشتری است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی