[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

روشن کردن کولر خودرو در این وضعیت خطرناک است، روزنامه شیراز نوین

روشن کردن کولر خودرو هنگام سوار شدن در فصل گرما، خطرناک است.
به گزارش بهداشت نیوز، براساس تحقیقات انجام‌شده اجزای داخلی کابین از جمله روکش صندلی‌ها، روکش درها و داشبورد و سایر قطعات، در اثر تابش نور آفتاب مخصوصاً در فصل تابستان، گاز سمی و سرطان‌زای بنزن را تولید و ساطع می‌کنند که بوی آشنایی هم دارد، به همین دلیل به رانندگان خودروهای مختلف توصیه و تأکید می‌شود، بلافاصله پس از سوار شدن به خودرو کولر آن را روشن نکنند.
گاز بنزن علاوه بر سرطان‌زا بودن به استخوان‌ها هم آسیب می‌رساند و سبب مسمومیت استخوانی می‌شود و این مسمومیت  منجر به ابتلا به آنومیلا که نوعی سرطان خون مربوط به گلبول‌های قرمز خون است و سطح گلبول‌های سفید بدن را کاهش می‌دهد، می‌شود. همچنین این گاز سمی سبب ابتلا به لوکمیا نوع دیگری از سرطان خون مربوط به گلبول‌های سفید خون و در مواردی هم‌زمان با افزایش ریسک ابتلا به سرطان باعث سقط جنین در خانم‌ها نیز می‌شود.
با وجود این‌ها در برخی از تحقیقات به‌عمل‌آمده نیز این نتیجه حاصل‌شده که این گاز خطری ایجاد نمی‌کند و بهتر است هنگام سوار شدن در خودرو و پس از آنکه مدتی خودرو زیر آفتاب بوده، شیشه‌ها پایین کشیده و اجازه داده شود تا هوای نامطبوع داخل کابین خارج شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی