[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

برگزاری مسابقات بانوان فرهنگی کشور با حضور ۵۲ تیم در شیراز، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش 
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش فارس گفت: مسابقات والیبال و بسکتبال بانوان فرهنگی کشور با حضور ۵۲ تیم از سراسر کشور در شیراز برگزار می‌شود.
سید کاظم حسینی، پیش از ظهر روز دوشنبه 19 تیرماه در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران ورزشی استان با اشاره به اینکه دومین دوره مسابقات ورزشی فرهنگیان کشور بعد از ۱۳ سال وقفه در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین و ایجاد نشاط و امید‌آفرینی برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات امسال برای دومین سال است که در کشور از سطح منطقه تا کشوری برگزار می‌شود که در استان فارس در سطح مناطق سراسر استان بیش از ۲۵ هزار نفر از فرهنگیان با هم به رقابت پرداختند.
وی افزود: این مسابقات استان فارس در رشته‌های فوتسال، والیبال، بدمینتون و بسکتبال و تنیس روی میز در دو گروه خواهران و برادران و دو رده سنی زیر ۴۰ سال و بالای ۴۰ سال برگزار شده است.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات استانی فرهنگیان در شیراز اضافه کرد: مسابقات استانی فرهنگیان برادر و خواهر در رشته‌های والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز و بدمینتون با ظرفیت ۳۵۰۰ نفر در قالب ۲۸۰ تیم ورزشی در خردادماه برگزار شد که از این تعداد ۹ تیم به‌عنوان نماینده معلمان زن و مرد استان فارس به مسابقات کشوری راه‌ یافتند.
وی با اشاره به ضرورت امیدآفرینی در جامعه هم گفت: این مسابقات توانسته به خوبی در ایجاد و تقویت روحیه امید و نشاط و شادابی همکاران و معلمان مؤثر باشد؛ به طوری که این نشاط و شادابی به کلاس‌های درس نیز کشیده شده است.
در سال تحصیلی جاری حدود ۲۱۵ هزار نفر از معلمان سراسر کشور در بخش منطقه‌ای و استانی شرکت کرده‌اند و هم‌اکنون استان‌های آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کرمان، اصفهان، فارس و آذربایجان شرقی میزبان برگزاری سطح کشوری این دوره از مسابقات هستند.
به گفته حسینی، از ۲۰ تا ۲۶ تیرماه، شیراز میزبان ۲۹ تیم والیبال و ۲۳ تیم بسکتبال خواهران از سراسر کشور است که در مجموع ۷۲۰ نفر بازیکن، مربی، سرپرست، داور، ناظر و عوامل اجرایی در برگزاری این مسابقات نقش دارند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس، حضور ۲۳ تن از معلمان فارس به‌عنوان عوامل اصلی برگزار‌کننده این مسابقات در کل کشور را از افتخارات استان برشمرد و تصریح کرد: همکاران استان فارس در قالب عناوین مختلف از جمله ناظرکل تا سرپرست فنی مسابقات و داوری مسابقات در برگزاری این رقابت‌ها نقش دارند.
وی گفت: مسابقات والیبال درسالن‌‌های ورزشی پوریای ولی ناحیه سه شیراز، نرجس و رضوان ناحیه دو شیراز و مسابقات بسکتبال نیز در سالن‌های ورزشی شهدای دانش‌آموز ناحیه یک شیراز برگزار می‌شود.
حسینی با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی فارس از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی یا همان ساخت فضاهای ورزشی مدارس در یک سال گذشته در فارس از ۲۳ صدم به ۲۹ صدم مترمربع در سال جاری رسیده است، بیان کرد: با این حال از نظر سرانه ورزشی ما استان بیست‌وپنجم در کشور بوده و همچنان با کمبود فضای ورزشی مواجه هستیم.
به گفته وی، تیم والیبال فرهنگیان خواهر فارس، سال گذشته نایب‌قهرمان کشور بوده است و امید است تا امسال قهرمانی را از آن خود کنند و در سال گذشته در مجموع در مسابقات ورزش فرهنگیان کشور در مجموع رشته‌ها، استان فارس مقام اول کشور را کسب کردند و امیدواریم امسال این مقام اولی را کسب کنیم.
وی با تأکید بر اینکه مشعل مسابقات فرهنگیان کشور در شیراز را ۵ نفر از معلمان ورزشکار خواهر استان فارس حمل می‌کنند نیز گفت: افتتاحیه این مسابقات چهارشنبه از ۱۹ تا ۲۱ عصر در مجموعه ورزشی بعثت شیراز برگزار می‌شود. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی