[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

استاندارد دوگانه یا توقع منطقی؟، روزنامه شیراز نوین

اگر تیم ملی فوتبال ایران به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها صعود کند، قرارداد امیر قلعه‌نویی به صورت خودکار تمدید خواهد شد.
به گزارش فوتبال 360، دقیقاً 120 روز قبل امیر قلعه‌نویی برای دومین ‌بار به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد. از آن زمان تاکنون 2 پنجره فیفا پشت سر گذاشته شده و تیم ملی 5 مسابقه را به انجام رسانده است. قهرمانی در تورنمنت کافا به تازگی نصیب ملی‌پوشان شد. حالا و در فاصله 186 روز(6 ماه و 2 روز) تا آغاز جام ملت‌های آسیا، نکات جدیدی از قرارداد بین فدراسیون فوتبال و امیر قلعه‌نویی به بیرون درز پیدا کرده است.
با امیر تا جام جهانی اما ...
قرارداد تقریباً آماده‌‌شده بین طرفین تا جام جهانی 2026 می‌تواند ادامه پیدا کند، اما شرط و شروطی در این میان وجود دارد. شنیده‌ها حکایت از آن دارند که امیر قلعه‌نویی در صورتی که بتواند تیم ملی فوتبال ایران را تا مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های 2023 برساند، قراردادش خود به خود تمدید می‌شود. همچنین در ادامه اگر او بتواند تیم را به جام جهانی 2026 برساند، دوباره شاهد ادامه همکاری بین او و فدراسیون تا پایان جام جهانی مکزیک، آمریکا و کانادا خواهیم بود.
عدم صعود به نیمه‌نهایی مساوی با پایان همکاری!؟
حال اگر امیر قلعه‌نویی موفق نشود هریک از مأموریت‌های پیش رو را به سرانجام برساند، فدراسیون فوتبال این امکان را دارد تا قرارداد را فسخ کند. مثلاً اگر تیم ملی پیش از نیمه‌نهایی جام ملت‌های پیش رو از گردونه مسابقات کنار برود، فدراسیون فوتبال می‌تواند به ادامه همکاری با قلعه‌نویی و دستیارانش خاتمه دهد. گرچه ساکنان ساختمان خیابان سئول این امکان را دارند که حتی در صورت نرسیدن به دور نیمه‌پایانی نیز قلعه‌نویی را روی نیمکت تیم ملی نگه دارند.
استاندارد دوگانه یا توقع کاملاً منطقی؟ 
در پایان باید به این نکته هم اشاره کنیم که آیا صرفاً صعود به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا موفقیت محسوب می‌شود یا خیر؟ تیم ملی فوتبال ایران پس از جام ملت‌های 1976 دیگر موفق به کسب عنوان قهرمانی و حتی صعود به فینال جام ملت‌ها نشده و در سال 2019 هم پس از سه دوره توانست به جمع چهار تیم پایانی راه پیدا کند. در آن برهه بعضی معتقد بودند که رسیدن به نیمه‌نهایی و باختن در این مرحله یک شکست محسوب می‌شود. 
البته فراموش نکنیم که امیر قلعه‌نویی چند ماه است هدایت تیم ملی را به عهده گرفته و کارلوس کی‌روش پس از حدود هشت سال فعالیت در تیم ملی به یک‌قدمی فینال جام ملت‌ها رسید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی