[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

آزادراه هنوز تکمیل نشده است ، روزنامه شیراز نوین

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اعلام پیشرفت ۹۸درصدی آزادراه شیراز- اصفهان نسبت به تردد در این آزادراه به دلیل انجام عملیات تکمیلی عمرانی و خطری که برای شهروندان در پی دارد، هشدار داد.
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی فارس، خیرالله خادمی افزود: آزادراه شیراز- اصفهان یکی از بزرگ‌ترین آزادراه‌های در دست احداث کشور در کریدور شمالی-جنوبی است که عملیات عمرانی آن با مشارکت صنایع دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۱ شروع شده و در مرحله نهایی برای بهره‌برداری 
قرار دارد. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل بیان کرد: هم‌اینک کارهای تکمیلی این آزادراه نظیر نصب درزهای انبساط پل‌ها، نصب جان‌پناه‌ها در نقاط پرتگاهی و روی پل‌ها، تابلوی علائم، خط‌کشی و سایر موارد هنوز تکمیل نشده و در حال انجام است؛ بنابراین تردد از آزادراه فاقد ایمنی لازم است. خادمی توضیح داد: به‌منظور جلوگیری از بروز حادثه، تمامی مبادی ورودی و خروجی آزادراه توسط پیمانکار مسدود شده است.
وی تصریح کرد: هموطنان نسبت به هشدارها توجه لازم را داشته باشند و از تردد در این مسیر که در حال تکمیل است، خودداری کنند. عملیات اجرایی این آزادراه که از آن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های آزادراهی کشور و یکی از مهم‌ترین طرح‌های ملی یاد می‌شود، در سال ۱۳۸۹ آغاز شد و طی سالیان گذشته بارها افتتاح آن به دلیل مشکلات مالی و... به تعویق افتاده است. مسیر فعلی شیراز به سمت اصفهان ۴۸۵ کیلومتر و مدت زمان سفر نیز پنج و نیم تا ۶ ساعت به طول می‌انجامد که با افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان که برخلاف مسیر فعلی، به شکل مستقیم است، طول مسیر ۱۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر شده و حدود ۲ ساعت از زمان سفر نیز کاسته خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی