[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ترویج اخلاق‌محوری در حوزه سلامت ، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز در چهارمین نشست شورای اخلاق دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز در سال جاری، بهره‌گیری از ایده و دانش صاحبان فکر و اندیشه در شورای اخلاق دانشگاه و استفاده از متفکران دغدغه‌مند را گامی مؤثر در رفع مسائل و دغدغه‌های حوزه سلامت دانست.
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آیت‌الله دکتر «لطف‌الله دژکام» در این نشست، ضمن قدردانی از تلاش مسئولان دانشگاه در راستای کاهش و رفع دغدغه‌های کارکنان دانشگاه، یکی از اهداف برگزاری دوره‌ای این نشست را ترویج نگاه اخلاق‌محوری برای رفع مشکلات نیروی انسانی عنوان کرد.
او ضمن تأکید بر نقش تأثیرگذار این شورا در دانشگاه، پُررنگ‌شدن اخلاق‌محوری و اقدامات عملیاتی سلامت معنوی در سازمان را بسیار مهم برشمرد و گفت: باید رفتارمان به‌گونه‌ای باشد که اخلاق‌محوری تقویت شود.
آیت‌الله دکتر دژکام با اشاره به مقاله‌ها و پژوهش‌های انجام‌شده در راستای نقش اخلاق در سازمان به ویژه در حوزه تقویت تعهد و مسئولیت‌پذیری، تأکید کرد: باید از تجارب و پژوهش‌های انجام‌شده در دیگر مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی کشور در این زمینه بهره برد.
تأکید مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز بر توسعه فضای پاسخ‌گویی و افزایش فرصت مدیران برای شنیدن دغدغه‌های کارکنان در دانشگاه
مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز نیز در این نشست، یکی از اهداف تشکیل شورای اخلاق در دانشگاه را هم‌اندیشی و همفکری در راستای رفع چالش‌های این حوزه در دانشگاه برشمرد و از اعضا خواست تا در این راستا، مدیران و مسئولان دانشگاه را یاری کنند.
دکتر «محمود نجابت» به مدیران ارشد دانشگاه توصیه کرد تا زمینه ای فراهم شود که فضای پاسخ‌گویی و فرصت شنیدن دغدغه‌های کارکنان توسعه یابد و افزود: در این راستا باید برنامه‌های توانمندسازی و اقدامات آموزشی در حوزه رفتار و اخلاق ویژه مدیران و کارکنان تقویت شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیگر عضو این نشست بود که ضمن ارائه گزارشی از چالش‌های مدیریت منابع انسانی دانشگاه، اظهار کرد: در حوزه کارکنان دانشگاه، نزدیک به 35هزار نیرو مشغول به فعالیت هستند.
دکتر «سید ابوالفضل هاشمی اصل» با بیان اینکه هر مجموعه سازمانی دارای عناصری ارزشمند است که مهم‌ترین آن نیروی انسانی محسوب می‌شود، افزود: رویکرد معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در راستای رفع چالش‌ها به ویژه در حوزه مدیریت نیروی انسانی، تلاش برای افزایش رضایت کارکنان، آموزش و توانمندسازی کارکنان، رویکرد تعهدآوری و مسئولیت‌پذیری و ریشه‌یابی مسائل کارکنان است. دیگر اعضای این شورا نیز ضمن ارائه موضوعات مرتبط با دغدغه‌های کارکنان و مدیران در دانشگاه، راهکارهایی پیرامون موارد مطرح‌شده در این نشست ارائه کردند. چهارمین نشست شورای اخلاق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، صبح روز سه‌شنبه بیستم تیر 1402، با حضور مدیران ارشد دانشگاه و دیگر اعضای این شورا در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی