[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

برگزاری ۱۴ هزار برنامه فرهنگی در تابستان، روزنامه شیراز نوین

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان فارس از برگزاری طرح «زیرسایه کتاب» خبر داد و گفت: کتابخانه‌های عمومی استان فارس در تابستان 1402 میزبان 14 هزار برنامه‌های متنوع فرهنگی و ترویجی با محوریت غنی شدن اوقات فراغت کاربران خواهند بود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، محمدحسین فیروزی با اشاره به برنامه‌های پیش روی کتابخانه‌های عمومی استان فارس در تابستان عنوان کرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی و ترویجی با عنوان «زیرسایه کتاب» در تابستان سال جاری در کتابخانه‌های عمومی استان فارس برنامه‌ریزی شده است.
سرپرست کتابخانه‌های عمومی فارس افزود: این برنامه‌ها در تمامی کتابخانه‌های عمومی فارس از 1 تیرماه تا 31 شهریورماه و با هدف غنی شدن اوقات فراغت اعضای کتابخانه‌ها و علاقه‌مندان به کتاب اجرا می‌شود.
فیروزی با تصریح اینکه بیش از 14 هزار برنامه ترویجی در کتابخانه‌های عمومی برگزار خواهد شد، اضافه کرد: این برنامه‌ها در چهار محور «کا‌گاه های آموزشی، رویدادهای کتابخوانی، ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان و جشنواره و مسابقات» خواهد بود.
وی اعلام کرد: برنامه‌هایی در راستای برگزاری پرشورتر جشنواره کتابخوانی رضوی، قصه‌گویی و برنامه‌های مرتبط با آموزش کودکان، طرح «روی  خط کتاب» ویژه جلسات رونمایی، نشست‌های مطالعاتی و نقد و جمع‌خوانی کتاب، نشست‌های کتابخوانی و نمایشنامه‌خوانی، نمایشگاه کتاب، مشاوره و نشست‌های مهارت‌های اجتماعی، دوره‌های تحکیم و تعالی خانواده، دوره‌های آموزشی و مهارت‌افزایی، کارگاه‌های کسب و کارهای خانگی و مشاغل کوچک، محافل ادبی و ... از جمله برنامه‌هایی است که در کتابخانه‌های عمومی برگزار خواهد شد.
فیروزی با بیان اینکه بیش از 250 کتابخانه عمومی استان فارس آماده ارائه خدمات متنوع فرهنگی در تابستان است، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع و شرکت در برنامه‌ها به نزدیکترین کتابخانه عمومی محل سکونت خود مراجعه کنند.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس همچنین با اشاره به توسعه خدمات فرهنگی و ترویجی در کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد: ارتقای سطح کیفی و تنوع در ارائه خدمات در کتابخانه‌های عمومی از اولویت‌های مهم اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس است. 
لازم به ذکر است که با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و رسالت کتابخانه‌های عمومی، غنی کردن اوقات فراغت و آموزش مادام‌العمر به عموم مردم، برنامه‌های ترویجی و فرهنگی گسترده در این بازه زمانی برنامه‌ریزی شده است. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی