[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بهترین راهکار برای رفع بوی سوختگی از غذا، روزنامه شیراز نوین


اگر خورشت یا برنج شما ته بگیرد و بسوزد، می‌توانید از تکنیک‌های آشپزی در کمترین زمان برای از بین بردن بو و گرفتن طعم سوختگی آنها استفاده کنید.
به گزارش نمناک، گاهی حواس‌پرتی و یا مشغله زیاد سبب می‌شود که غذای ما بیش از حد روی حرارت مانده، آب آن تبخیر شود و ته بگیرد. زمان سوختن غذا خانم‌ها خونسردی خود را از دست می‌دهند و برخی مواقع اشتباهاتی را انجام می‌دهند که غذا طعم و بوی سوختگی بیشتری می‌گیرد. برای رفع بوی سوختگی از خورشت، روش‌هایی در ادامه این مطلب ارائه می‌شود: 
چگونه بوی سوختگی را از خورشت بگیریم؟
روی خورشت سوخته آب نریزید:
زمانی که خورشت شما ته گرفت، خونسرد باشید و روی آن آب نریزید، زیرا این‌گونه طعم سوختگی در آن می‌ماند، بلکه شعله زیر قابلمه را خاموش کنید.
ظرف خورشت را عوض کنید:
اگر بعد از گذاشتن غذا بر روی اجاق حواستان پرت شده و غذای شما ته گرفته است، غذا را هم نزنید بلکه به آرامی محتویات درون قابلمه را بدون آنکه قسمت‌های سوخته‌اش وارد ظرف شود، درون ظرفی دیگر بریزید.
درون ظرف خورشت پیاز بریزید:
پس از تعویض ظرف خورش، در ظرف یک تکه پیاز بیندازید و روی خورشت کمی آب جوش بریزید و ظرف را چند دقیقه روی شعله بگذارید تا طعم و بوی سوختگی کاملاً ناپدید شود. در آخر پیاز را از ظرف درآورید و سپس خورشت را میل نمایید.
کمی آب و روغن و نمک به خورشت بیفزایید:
پس از خالی کردن ظرف خورشت، درون ظرف دیگری، کمی آب و روغن و نمک را مخلوط کرده و به خورشت اضافه کنید و بگذارید نیم ساعت با حرارت ملایم بجوشد تا بو و طعم سوختگی از بین برود.
مقداری شکر به خورش بیفزایید:
بعد از جدا کردن مقدار سالم غذا و ریختن آن درون قابلمه دیگر، درون ظرف مقداری شکر بریزید، زیرا شکر طعم سوختگی را از بین می برد، اما مراقب باشید شکر را تا اندازه‌ای بریزید که غذا طعم شیرین به خود نگیرد.
از بین بردن بوی سوختگی برنج
اگر برنجتان ته گرفت و مقداری از آن سوخت، برای گرفتن طعم سوختگی از قسمت سالم آن روش‌های زیر را انجام دهید:
درون برنج پیاز بگذارید:
برای رفع بوی سوختگی برنج یک پیاز متوسط را به 4 قسمت تقسیم کنید و هر تکه از پیاز را در یک قسمت از برنج فرو کنید تا پیاز بوی سوختگی برنج را بگیرد.
از آب‌لیمو استفاده کنید:
برای از بین بردن بوی سوختگی برنج، روی یک برگ دستمال کاغذی مقداری آب‌لیمو بریزید و آن را بر روی برنج بگذارید و صبر کنید تا آب‌لیمو بخار کند و بوی سوختگی از بین برود.
یک تکه نان روی برنج قرار دهید:
برای اینکه بوی سوختگی را از برنج بگیرید، یک تکه نان کمی مرطوب را روی برنج قرار دهید تا نان بوی سوختگی را جذب کند.
درون برنج قند بگذارید:
برای از بین رفتن بوی سوختگی از برنج، تعدادی قند را درون برنج قرار دهید و پس از چند دقیقه قندها را از لابه‌لای برنج درآورید؛ قند بوی سوختگی برنج را جذب می‌کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی