[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اولین سقوط بشقاب پرنده در ایتالیا بوده است، روزنامه شیراز نوین

یک پژوهشگر ادعا می‌کند که اولین سقوط بشقاب پرنده در جهان ۱۴ سال قبل از حادثه رازوِل، در کشور ایتالیا اتفاق افتاده است.
به گزارش ایسنا و به‌نقل از دیلی‌میل، روبرتو پینوتی، پژوهشگر ایتالیایی ادعا می‌کند که اولین سقوط یک شیء پرنده ناشناس(UFO) در جهان در سال ۱۹۳۳ در زمان سلطنت بنیتو موسولینی در ایتالیا اتفاق افتاده است.
وی در مصاحبه‌ای با دیلی‌میل گفت که شواهدی برای حمایت از ادعاهای خود دارد.
اگر ادعاهای پینوتی واقعاً درست باشد، به معنی تغییر در تاریخ خواهد بود، چراکه نخستین حادثه‌ای که به سقوط بشقاب پرنده‌ها مرتبط دانسته می‌شود مربوط به «حادثه رازوِل» در سال ۱۹۴۷ است که در شهر رازول(Roswell) واقع در ایالت نیومکزیکوی ایالات متحده رخ داد و چندین دهه است که به‌عنوان اولین محل سقوط ادعایی یک بشقاب پرنده شناخته می‌شود.
حادثه رازول به ماجرای مربوط به رویت یک شیء ناشناس پرنده اشاره دارد که سال ۱۹۴۷ در شهر رازول ایالت نیومکزیکو اتفاق افتاد. روز بعد از وقوع این حادثه، برای اولین و آخرین بار در تاریخ ایالات متحده آمریکا در روزنامه‌ها خبر پیدا شدن یک بشقاب پرنده منتشر می‌شود و این خبر در تمام کشور می‌پیچد. فردای همان روز، نیروی هوایی ایالات متحده در اطلاعیه‌ای اعلام می‌کند که اشتباه شده و شیء مورد نظر تنها یک بالون هواشناسی بوده‌ است.
گفتنی است که پینوتی رئیس مرکز ملی یوفوشناسی در ایتالیاست و تحقیقات او در ایتالیا با پرسش‌ها و شک و تردیدهایی مواجه شده است.
پینوتی و همکارش برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سقوط هواپیمای لُمباردی در سال ۱۹۳۳ تلاش کرده‌اند و در سال ۱۹۹۶ به برخی اسناد محرمانه در مورد آن دست یافتند. این اسناد توسط یک منبع ناشناس که ادعا می‌کرد آنها را از یکی از بستگانش به ارث برده که در آن زمان زندگی می‌کرده و عضوی از یک بخش مخفی بوده که گفته می‌شد توسط موسولینی برای مطالعه بشقاب پرنده‌ها راه‌اندازی شده بود، برای آنها ارسال شد.
این اسناد چه چیزی را نشان می‌دهند؟
اسنادی که پینوتی با دیلی‌میل به اشتراک گذاشته است شامل دو تلگراف است که در سال ۱۹۳۳ ارسال شده است. یکی خواستار «سکوت مطلق» در مورد «فرود ادعایی یک هواپیمای ناشناس در خاک ملی» است و دیگری تهدید به دستگیری و مجازات برای خبرنگارانی که اخبار مربوط به منشاء و ماهیت این هواپیما را گزارش می‌کنند، است.
هر دوی این تلگراف‌ها ظاهراً به دستور شخص اول دیکتاتوری ایتالیا یعنی بنیتو موسولینی فرستاده شده‌اند. سند دیگری که برای پینوتی فرستاده شد به «Gabinetto RS/۳۳» اشاره دارد که یک بخش مرموز است که ظاهراً موسولینی برای بازیابی و مطالعه بقایای آن بشقاب پرنده راه‌اندازی کرده است.
پینوتی و بسیاری دیگر معتقدند که گوگلیلمو مارکونی، مخترع رادیو رئیس RS/۳۳ بوده است، اما پژوهشگران دیگر تاکنون هیچ مدرکی دال بر وجود چنین بخشی نیافته‌اند.
این اسناد همچنین شامل یادداشت‌های دست‌نویسی است که دارای طرح و شرحی از بشقاب پرنده با سوراخ‌هایی در کنار آن است. پینوتی ادعا می‌کند که لاشه این بشقاب پرنده در یک آشیانه هواپیما در خارج از شهر مگنتا(Magenta) که یک شهر اقماری اطراف شهر میلان است، ذخیره شده است.
این بشقاب پرنده الآن کجاست؟
در طول جنگ جهانی دوم، نیروهای متفقین ایتالیا را بمباران کردند، اما آن آشیانه هواپیما از این حملات جان سالم به در برد و توسط نیروهای متفقین ایمن شد.
این گزارش به شکل ترسناکی شبیه به گزارش دیوید گروش، افشاگر پنتاگون است که اخیراً ادعا کرده بود که مأموران دفتر خدمات استراتژیک(یک آژانس اطلاعاتی سابق ایالات متحده) یک هواپیمای زنگوله مانند را در سال ۱۹۴۴ از مگنتا کشف کردند.
پینوتی که فقط همین اسناد را برای اثبات وجود آن بشقاب پرنده در اختیار دارد، آنها را به تأیید یک متخصص پزشکی قانونی رساند. این متخصص تأیید کرده است که کاغذ و جوهر این اسناد واقعاً مربوط به آن دوره است. البته تلگراف‌ها هنوز صحت‌سنجی نشده است.
اخیراً دولت ایالات متحده تصمیم گرفته است در مورد مشاهده‌های ادعایی یوفوها صحبت کند و دفتری موسوم به AARO را برای بررسی پدیده‌های غیر عادی ناشناس(UAP) راه‌اندازی کرده است. پدیده‌های غیر عادی ناشناس اصطلاحی است که برای در بر گرفتن پدیده‌های غیرعادی مشاهده شده در هوا، دریا یا خشکی استفاده می‌شود. البته تاکنون وزارت دفاع آمریکا ادعای هرگونه بازیابی سقوط بشقاب پرنده توسط ایالات متحده را رد کرده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی