[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

طرز تهیه مرغ چیلی، روزنامه شیراز نوین

روش‌های مختلفی برای طبخ مرغ وجود دارد؛ یکی از این روش‌ها، مرغ چیلی است که با استفاده از سس معطر و خوش‌طعمی پخته می‌شود. برای این کار، قبل از پخت، مرغ را مزه‌دار می‌کنیم. از آنجا که از تکه‌های کوچک مرغ استفاده شده است، زمان پخت نسبت به خورشت‌های مرغ دیگر کمتر است. همچنین طعم سویا سس در این غذا طعم فوق‌العاده‌ای به مرغ می‌دهد. این خورشت را می‌توان در کنار زرشک پلو سرو نمود. علاوه بر آن می‌توان این غذا را به‌عنوان خوراک با نان تهیه کرد که کاملاً سلیقه‌ای است.

 مواد لازم برای 4 نفر
مرغ خردشده: نیم کیلو
پیاز: نصف یک عدد
سیر: ۳ حبه
زنجبیل تازه: ۲ سانت
سویا سس: ۱ قاشق سوپ‌خوری
آب: ۴ قاشق سوپ‌خوری
پودر چیلی: ۱ قاشق سوپ‌خوری
فلفل‌سیاه: نصف قاشق سوپ‌خوری
نشاسته ذرت: ۸ قاشق سوپ‌خوری
روغن کنجد: یک‌سوم پیمانه

مواد لازم برای سس
پیاز: نصف یک عدد
فلفل دلمه‌ای قرمز: نصف یک عدد
فلفل سبز: ۱ عدد
سویا سس: ۱ قاشق سوپ‌خوری
شکر قهوه‌ای یا عسل: ۱ قاشق سوپ‌خوری
پودر چیلی: نصف قاشق سوپ‌خوری
سرکه: ۲ قاشق سوپ‌خوری
نشاسته: ۲ قاشق سوپ‌خوری
آب: ۴ قاشق سوپ‌خوری

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه خورشت مرغ خوش‌مزه چیلی در ابتدای کار، پیاز و سیر و زنجبیل را درون میکسر یا غذاساز می‌ریزیم و هم می‌زنیم تا کاملاً له و یک‌دست شود. این مخلوط را کنار می‌گذاریم و یک کاسه بر می‌داریم و آب درون آن می‌ریزیم.
 مرحله دوم
در این مرحله تکه‌های مرغ را از استخوان‌های آن را جدا و سپس به قطعات دو سانتی‌متری خرد می‌کنیم و به کاسه اضافه می‌کنیم. حالا نصف ترکیب سیر و پیاز و زنجبیل را برداشته و به مرغ می‌افزاییم.
 مرحله سوم
پودر فلفل‌سیاه و فلفل قرمز را نیز به مرغ اضافه می‌کنیم. سویا سس را هم اضافه کرده و همه مواد را مخلوط می‌کنیم تا مرغ مزه‌دار شود. روی ظرف را می‌پوشانیم و در یخچال به مدت چند ساعت(حداقل ۲ ساعت) استراحت می‌دهیم.
 مرحله چهارم
بعد از این که مرغ مزه‌دار شد و چند ساعت در یخچال استراحت کرد، کاسه را از یخچال بیرون می‌آوریم و آب اضافه آن را خالی می‌کنیم. سپس نشاسته ذرت را روی آن می‌ریزیم و مرغ‌ها را مخلوط می‌کنیم تا کامل روی همه تکه‌های مرغ را نشاسته بپوشاند.
 مرحله پنجم
یک ماهی‌تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می‌دهیم و مرغ‌ها را درون تابه ریخته و سرخ می‌کنیم؛ باید دو طرف هر تکه از مرغ‌ها سرخ شود. سپس از تابه خارج می‌کنیم و کنار می‌گذاریم. در این مرحله از کار لازم است سس مرغ تهیه شود.
 مرحله ششم
برای این کار یک کاسه بر می‌داریم، نشاسته و آبی که برای سس کنار گذاشته بودیم را با هم ترکیب می‌کنیم و کنار می‌گذاریم. حالا در یک کاسه دیگر سویا سس و پودر فلفل قرمز و سرکه و شکر قهوه‌ای را مخلوط می‌کنیم.
 مرحله هفتم
سپس باقی‌مانده ترکیب پیاز و سیر و زنجبیل را به آن اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم. حالا هم ترکیب نشاسته و آبی که تهیه کرده بودیم را به ترکیب سس اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم تا یک‌دست شود. یک تابه بر می‌داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می‌دهیم.
 مرحله هشتم
اکنون فلفل سبز و پیاز و فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم و همه را با هم درون تابه می‌ریزیم و با روغن تفت می‌دهیم. وقتی که مواد به خوبی تفت خورد و پیازها طلایی و سبک شد، سس تهیه‌شده را به آن اضافه می‌کنیم.
 مرحله نهم
سپس به خوبی با دیگر مواد مخلوط می‌کنیم و می‌گذاریم تا به جوش آید. 
در این مرحله، مرغ‌های سرخ‌شده را به آن اضافه و مخلوط می‌کنیم تا مرغ‌ها نیز به سس آغشته شود؛ کمی که جوشید و سس غلیظ شد، مرغ آماده است.
می‌توانید آن را به همراه زرشک پلو سرو کنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی