[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مجموعه زندیه نیازمند بازآفرینی است ، روزنامه شیراز نوین

شهردار کلان‌شهر شیراز اظهار کرد: مجموعه زندیه به عنوان یک گنجینه نهان در دل شیراز، نیاز به توجه بیشتر در بازآفرینی، احیا و بازسازی دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی ضمن بازدید از برخی اماکن تاریخی در مجموعه زندیه افزود: شهر شیراز به‌عنوان یک شهر تاریخی، فرهنگی، کهن و مذهبی به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) دارای گنجینه‌های بسیار زیادی است. مجموعه زندیه به‌عنوان یک گنج نهان و خفته در دل شهر شیراز، نیاز به توجه بیش از پیش، بازآفرینی، احیا و بازسازی نسبت به سنوات گذشته دارد.
اسدی گفت: در بازدید میدانی و نشستی که توسط مدیران، مسئولان شهری و استانی صورت گرفت، تصمیمات مهمی در خصوص بازسازی و بازآفرینی مجموعه زندیه گرفته شد. این مقام ارشد مدیریت شهری در ادامه به پروژه تاریخی فرهنگی زندیه اشاره کرد و گفت: بافت وسیع ۳۵هکتاری مجموعه زندیه شامل میدان توپخانه و میدان نقاره‌خانه، دیوان‌خانه، ارگ، بازار، مسجد و آب‌انبار می‌باشد و در نوع خود مجموعه بی‌نظیر تاریخی، فرهنگی و گردشگری است.
شهردار کلان‌شهر شیراز در خصوص برنامه‌های شهرداری برای مجموعه زندیه تصریح کرد: طرح مجموعه زندیه در کمیسیون ماده ۵ استان مصوب و جهت تأیید نهایی به وزارت‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال گردیده است. اقداماتی مانند کف‌سازی، نورپردازی و بدنه‌سازی توسط شهرداری در حال انجام است و سایر عملیات اجرایی بافت از جمله رعایت ضابطه ارتفاعی موضوعاتی است که باید به تأیید نهایی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برسد و پس از آن به شهرداری ابلاغ گردد. او اضافه کرد: خوشبختانه با توجه به اهتمام و همدلی که در مجموعه مدیریت شهری و استانی وجود دارد، امیدواریم بتوانیم کار را با رعایت ضوابط تعیین‌شده شروع و فضاهای متعدد شهری پر از لذت‌ و آرامش را در بافت‌های تاریخی‌فرهنگی ایجاد کنیم. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی