[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

۵۰ مورد فرزندخواندگی در فارس در سال جاری، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- شیرازنوین:
مدیرکل بهزیستی فارس گفت: زنگ افتتاحیه برنامه مانا (مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) در شیراز که برای اولین بار در شیراز نواخته می‌شود، از برنامه‌های هفته بهزیستی است.
محمدرضا هوشیار، مدیرکل بهزیستی فارس در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی گفت: از ۲۴ تا ۳۰ تیر هفته بهزیستی نام‌گذاری شده و شعار این هفته «برای مردم، برای به‌زیستن انتخاب شده است». وی ادامه داد: از روز شنبه برنامه‌های این هفته با عطرافشانی قبور مطهر شهدای حرم حضرت شاهچراغ(ع) آغاز شد و افتتاح مرکز مشاوره حضوری دولتی در غرب شیراز در بلوار میرزای شیرازی در این هفته را خواهیم داشت.
هوشیار اضافه کرد: مجموعه ورزشی شادزیست در این هفته پس از ۴ سال بازگشایی خواهد شد که برای جامعه هدف بهزیستی رایگان است.
وی با اعلام سایر برنامه‌ها بیان کرد: زنگ افتتاحیه برنامه مانا (مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) در شیراز که برای اولین بار به پیشنهاد شیراز نواخته می‌شود، از برنامه‌های هفته بهزیستی است.
هوشیار ادامه داد: افتتاح نمایشگاه‌های توانمندی‌های جامعه هدف در شیراز و شهرستان، برگزاری و تجلیل از دست‌اندرکاران کاشت حلزون برای کودکان و دعوت از دکتر هاشمی، انعقاد تفاهم بین شورای شهر، صدا و سیما، شهرداری و بهزیستی که یکی از اخبار برای ناشنوایان پخش شود و یک برنامه پزشکی و روان‌شناسی در هفته به زبان ناشنوایان، برگزاری نشست با تشکل‌های معلولان به دادستان استان با محوریت قانون حمایت از افراد دارای معلولیت، انعقاد تفاهم با گروه‌های جهادی در خصوص مباحث دندان‌پزشکی جامعه هدف بهزیستی، نشست با مسئولان استان از جمله استاندار و امام‌جمعه شیراز، برنامه‌های ورزشی و… از سایر برنامه‌های این هفته در استان است.
وی در خصوص موضوع فرزندخواندگی هم گفت: در کمتر از یک ماه سرپرستی کودکان با نیازهای ویژه انجام‌شدنی است و در مبحث امین موقت، کودک بدسرپرست به متقاضیان در کمتر از یک ماه سپرده شود. 
محمودیان، معاون بهزیستی فارس هم در این نشست از وجود ۳۵ خانه بهزیستی در استان خبر داد و گفت: افتتاح مرکز پسران ۶ تا ۱۲ساله در هفته بهزیستی را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: حدود ۵۰۰ نفر در نوبت فرزندخواندگی داریم و برخی کودکان ما از نظر وضعیت سرپرست وضعیتشان مشخص نیست که پس از مشخص‌شدن قابل واگذار شدن سرپرستی به متقاضیان است.محمودیان اعلام کرد: امسال ۵۰ کودک در استان به سرپرستی داده شده است.
او هزینه نگهداری هر فرزند در مؤسسات بهزیستی را یک‌میلیون و ۷۰۰هزار تومان به‌صورت یارانه اعلام کرد که بهزیستی پرداخت می‌کند و گفت: اما مجموع این مبلغ ۱۲میلیون تومان است که مابقی آن توسط خیران تأمین می‌شود.
محمدیان در خصوص اقدامات بهزیستی فارس در مورد کودکان فارس هم گفت: چهار مرکز روزانه برای کودکان کار در استان داریم که ۲ مرکز در شیراز است که با حضور کارشناسان ما در چهارراه‌ها کودکان کار جذب این مراکز می‌شوند و ۲ مرکز شبانه‌روزی هم در شیراز داریم.
وی در مورد تماس با اورژانس اجتماعی در استان هم آماری داد و اعلام کرد: سال قبل ۲۰هزار و ۸۰۰ مورد با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ تماس گرفتند که به ترتیب در خصوص کودک‌آزاری، خودکشی، همسرآزاری، فرار از منزل و… بوده است و امسال ۴هزار و ۵۲۳ مورد تماس داشته‌ایم.
جعفری، معاون امور توان‌بخشی بهزیستی فارس هم در این نشست اظهار کرد: در سال گذشته موفق شده‌ایم به تمام افراد واجد شرایط مستمری بپردازیم؛ یعنی به بیش از ۱۹هزار نفر.
وی همچنین افزود: یک نفر دارای معلولیت به عنوان مشاور استاندار فارس در امور معلولین انتخاب شده است. جعفری از افتتاح ۱۲ مرکز توان‌بخشی جدید در سال گذشته هم خبر داد و همچنین گفت: در تأمین وسایل کمک توان‌بخشی در سال ۱۴۰۱ افزایش سه‌برابری داشتیم و امسال تا پایان مرداد به کل آمار ۱۴۰۱ خواهیم رسید. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی