[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

می‌خواهم پرچ‌مداری شایسته برای کشورم باشم، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
ورزشکاران مهاجر، به‌رغم محدودیت‌هایی که ناگزیر برایشان وجود دارد، تا حد توان در رشته‌ها و مسابقات مختلف حضور پیدا می‌کنند و گاهی به افتخارات خوبی نیز نائل می‌شوند.
در سال‌های اخیر، یکی از مهاجران افغانستانی ساکن جنوب استان فارس، پس از جلب نظر مربیان استانی در رشته فوتبال به فدراسیون فوتبال افغانستان معرفی شد و توانست یکی از ارکان اصلی تیم ملی این کشور در رده امید باشد.
افغانستانی‌ها اثبات کرده‌اند که در رشته‌های فوتبال و فوتسال حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و حتی تیم‌های ایرانی می‌توانند از ظرفیت‌های آنها به خوبی بهره‌مند شوند؛ مانند تیم ارژن که در سال‌های حضور در لیگ برتر، توانست از حضور علی عرب‌زاده، مهاجر خوش‌نقش و باتکنیک افغانستانی بهره‌مند شود. هرچند عمر علی کوتاه بود و خیلی زود دیده از جهان فرو بست.
البته فوتبالیست‌ها و فوتسالیست‌های افغانستانی برای دریافت مجوز عقد قرارداد و صدور کارت برای حضور در مسابقات با مشکلات زیادی مواجه هستند، اما در رشته‌های رزمی، آزادی عمل بیشتری وجود دارد و رزمی‌کاران مهاجر، راحت‌تر در مسابقات کشوریِ ایران شرکت می‌کنند.
یکی از کاراته‌کارهای خوب افغانستانی که توانسته در رقابت‌های مختلف فارس و کشور خوش بدرخشد و سابقه کسب مدال در رقابت‌های بین‌المللی را هم دارد، عبدالله ذوالفقاری نام دارد.
او در گفت‌وگو با شیرازنوین درباره عملکرد، افتخارات و اهداف خود در کاراته صحبت کرده است که در ادامه می‌خوانید:
*شروع ورزش
 ورزش کاراته را از 7سالگی شروع کردم؛ ابتدا افتخارشاگردی پدرم؛ علی ذوالفقاری را داشتم و در حال حاضر دارای کمربند مشکی دان3 کاراته شوتوکان هستم. مدال‌های رنگارنگی در مسابقات استانی، کشوری و بین‌المللی در کارنامه خود دارم.
*افتخارات
 چندین مدال طلا و نقره و برنز استان فارس در تمام رده‌های سنی و کمربندی. مدال طلا و نقره و برنز مسابقات کشوری جمهوری اسلامی ایران در سبک‌های مختلف کشوری. دو سال حضور در سوپرلیگ کاراته ایران که یک سال افتخار حضور در تیم دانشگاه پیام نور و سال دیگر افتخار حضور در تیم مهاجرین افغانستانی ایران در سوپر لیگ کاراته ایران را داشتم که سطح آن چیزی کم از مسابقات آسیایی ندارد.
* چند مدال باارزش بین‌المللی
 با وجود سطح بالای کاراته ایران و حضور ملی‌پوشان کاراته ایران در این مسابقات، بنده افتخار داشتم که عضو تیم کاراته مهاجرین باشم و در مسابقات بین‌المللی در قالب تیم مهاجرین حضور داشته باشم.
مدال طلای مسابقات بین‌المللی سبک شوتوکان در استان فارس، مدال نقره مسابقات جام فجر که با حضور کشورهای خارجی برگزار شد، کسب دو مدال برنز در دو سال پیاپی مسابقات جام ایران‌زمین که معتبرترین مسابقات بین‌المللی در ایران محسوب می‌شود از جمله این مدال‌هاست.
کسب مدال برنز مسابقات بین‌المللی مردان جهان در تهران، کسب مدال برنز مسابقات بین‌المللی استان اصفهان هم موارد دیگری است که تمام این مدال‌ها در طی 8 سال که در قالب تیم مهاجرین هستم به دست آمده است.
*تلاش برای وطن
طی چند سال اخیر عضو تیم کاراته افغانستان هم بوده‌ام، ولی به دلیل بعضی از مشکلات و اعزام نشدن تیم‌ها به مسابقات آسیایی و جهانی، تاکنون نتوانسته‌ام در این مسابقات شرکت کنم. در حال حاضر تمرینات خود را به صورت مداوم ادامه می‌دهم تا بتوانم افتخارات بیشتر و بهتری برای کشورم به دست بیاورم و پرچم‌دار خوبی برای افغانستان در عرصه ورزش باشم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی