[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

زیرساخت‌های تولید در منطقه ویژه کازرون به مناقصه می‌رود، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از پیشرفت ۳۰درصدی اجرای طرح ساخت سردر و ساختمان‌های اداری و گمرک در منطقه ویژه اقتصادی کازرون خبر داد و گفت: این طرح با اعتبار ۹۰میلیارد ریال در حال انجام است و تمامی تلاش ما در این است که طرح هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.
سیدمصطفی هاشمی در جلسه با نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر آن، برآوردهای فنی طرح زیرسازی ورودی منطقه ویژه کازرون نیز با ۷۰میلیارد ریال اعتبار انجام شده و به زودی به مناقصه خواهد رفت. وی با بیان اینکه پیمانکار طرح آسفالت نیز با اعتبار ۵۰میلیارد ریال انتخاب شده و کارخود را آغاز خواهد کرد، گفت: طرح ساخت انبارهای این منطقه ویژه اقتصادی نیز در حال آماده است و پیمانکار آن در ماه‌های آینده انتخاب می‌شود.
هاشمی با تأکید بر اینکه شاهد شتاب در توسعه و تکمیل  زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی کازرون هستیم، افزود: آمادگی کامل برای جذب سرمایه‌گذار در منطقه ویژه اقتصادی در راستای تولید صادرات‌محور وجود دارد.
وی با قدردانی از پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار برای اختصاص کد به گمرک منطقه ویژه اقتصادی کازرون، گفت: از اسفندماه ۱۴۰۱، گمرک کازرون به طور رسمی کددار شد و به صورت رسمی امکان صادرات و واردات به نام این گمرک فراهم شد و سرمایه‌گذاران می‌توانند واردات و صادرات خود را با کد ۴۵۳۰۴ از طریق گمرک کازرون به تمام نقاط جهان انجام دهند.
وی در ادامه با اشاره به تأمین زیرساخت‌های آب و برق مورد نیاز سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی کازرون از سرمایه‌گذاران دعوت کرد که این شهرستان را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه زیرساخت‌های اولیه نظیر آب و برق، شبکه گاز و فاضلاب در منطقه ویژه اقتصادی کازرون آماده شده است، گفت: بسترهای لازم برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی فراهم شده است. وی افزود: سایر زیرساخت‌ها نیز هم‌زمان با استقرار واحدها ایجاد می‌شود.
هاشمی با اشاره به ظرفیت فراهم شده برای جذب سرمایه‌گذار و استقرار واحدهای تولیدی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با تمام وجود آماده حمایت از سرمایه‌گذاران است تا روند توسعه صنعتی شهرستان شتاب گیرد. هاشمی گفت: تاکنون ۸ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد شده است. وی گفت: طرح‌های بزرگی نظیر مجتمع تولید الکترود گرافیتی با سرمایه‌گذاری ۱۰هزار میلیارد تومان، تولید تجهیزات و مخازن نفتی با سرمایه‌گذاری ۱۵میلیارد یورو، تولید کابل آلومینیومی با ۶۵میلیارد تومان و طرح‌های سردخانه، سورتینگ و بسته‌بندی نیز در این منطقه ویژه اقتصادی مستقر شده و در مراحل ساخت و ساز قرار دارد. هاشمی با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی کازرون برای واگذاری به سرمایه‌گذاران گفت: این منطقه ویژه اقتصادی که با اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی فارس راه‌اندازی شده، دارای تمام مزایای قانونی مناطق ویژه اقتصادی کشور است که با مجوز دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعالیت رسمی خود در بخش واگذاری زمین را از یک سال اخیر آغاز کرده و ظرفیت مهمی برای استقرار و فعالیت صنایع صادرات‌محور فراهم شده است.
هاشمی افزود: مساحت اولیه منطقه ویژه اقتصادی کازرون ۷۳ هکتار است که کارهای طرح توسعه و الحاق ۱۱۰ هکتار زمین در حال پیگیری و تملک است و ۲۰۰ هکتار دیگر نیز در فازهای بعدی در برنامه الحاق و طرح توسعه قرار دارد که با اتمام کارهای تملک فاز اول و دوم، در مجموع مساحت آن به بیش از ۳۸۰ هکتار افزایش خواهد یافت. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه در منطقه ویژه اقتصادی کازرون زیرساخت‌های اصلی نظیر آب، گاز و برق تأمین شده و تکمیل سایر پروژه‌های زیرساختی نظیر سردر ورودی، باسکول و ساختمان‌های اداری منطقه ویژه اقتصادی و گمرک نیز با اعتبار افزون بر ۹۰میلیارد ریال در مرحله اجراست، گفت: هم‌اکنون ساختمان گمرک در ساختمانی به صورت موقت راه‌اندازی شده و به فعالیت می‌پردازد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه بر اساس قانون دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تمامی مراحل شامل صدور جواز تأسیس، جواز ساخت، پایان کار و پروانه بهره‌برداری توسط شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و در کوتاه‌ترین زمان و به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود، گفت: برای حمایت از سرمایه‌گذاران، شرایط واگذاری اراضی در منطقه ویژه اقتصادی کازرون به صورت نقد و اقساط است. هاشمی گفت: امیدوارم با توجه به قابلیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، این منطقه بتوانند زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صادرات فراهم کند. وی افزود: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در کازرون در سال ۱۳۸۹ به تصویب هیئت وزیران رسید و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به عنوان متولی اجرای آن انتخاب شد و فرایند راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کازرون از سال ۱۳۹۳ در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار گرفت و تاکنون نیز زیرساخت‌هایی برای راه‌اندازی آن فراهم شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی