دگردیسی در ناوگان حملونقل عمومی، روزنامه شیراز نوین
سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر شیراز گفت: برنامهریزی مناسب و نظارت گام به گام کمیسیون عمران و ناظران شورا در مناطق و پیگیری یاوران شورا نسبت به سالهای گذشته، تغییرات ملموسی در سطح مناطق در حال رخداد میباشد. علیاکبر سلطانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه این هفته شورای شهر شیراز، با بیان این مطلب ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای خود در سال اول شورا در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و نیز کمیسیون حملونقل و عمران گفت: با تصویب طرح جامع حملونقل، 4 خط BRT ریلی شیراز به تصویب رسید و 4 خط نیز در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم تا قبل از دهه فجر شاهد افتتاح اولین خط BRT شیراز باشیم تا ضمن کمک به تسهیل عبور و مرور مردم، به کاهش هزینههای زندگی مردم نیز کمک شایانی گردد.
وی تصریح کرد: در طول این مدت عزم خود را در تمرکز بر خدمت به منطقه محروم و مستعد پیشرفت شهرداری منطقه 9 شیراز نمودم. این منطقه با 16 محله با صدها کوچه خاکی با کمبود امکانات خدماتی و کمبود پارک و امکانات ورزشی و کوچههایی که بیش از 40 سال از آسفالت آنها میگذرد، مواجه بود که در طول این مدت 40 سال پای خدمتگزاران زیادی به آن باز شده، اما گرهی باز نگردیده بود. ناظر شورای شهر شیراز در منطقه ۹ شهرداری خطاب به شهردار شیراز گفت: در دوره پنجم نهضت آسفالت در شهر شیراز رقمی حدود 2میلیون مترمربع از معابر این شهر آسفالت و روکش مجدد آسفالت گردید که این معابر بیشتر در بخش مرکزی، شمالی و غربی شیراز و در برخی خیابانهای خاص موردتوجه و عنایت قرار گرفت. این در حالی بود که حداقل در یک منطقه ما شاهد صدها کوچههای خاکی آماده آسفالت هستیم و مشکلات عدیده و نبود برنامه مشخص و عدم توجه به این مناطق و همچنین عدم تأمین اعتبار در این سالها موجب تحمیل رنج فراوانی به مردمان این مناطق گردید. وی ادامه داد: یکی از سیاستهای شورا و شهرداری در سال دوم خرید 600 دستگاه اتوبوس در این دوره بوده که مسلماً میتواند اثرات مطلوبی در حملونقل عمومی شیراز ایفا نماید، اما متأسفانه تاکنون عقبماندگی قابلتوجهی در این حوزه مشاهده میگردد و تأمین این وسایل حتی به مرحله عقد قرارداد نیز نرسیده که در جلسات متعدد از شما تقاضا نمودم تا با پیگیری مستمر هم در خصوص خرید اتوبوس و هم در خصوص تأمین و خرید قطار جهت متروی شیراز اقدام عاجل نمایید. سلطانی ادامه داد: علاوه بر خطوط BRT بر اساس برنامه زمانبندی در خصوص اجرای خط 2 مترو قرار بود تا پایان خردادماه لینک ارتباطی بین خط 1 و 2 برقرار گردد و تونل غربی فاز 1 خط 2 تا پایان شهریور به بهربرداری برسد. همچنین 3 ایستگاه این خط در طول سال جاری تکمیل گردد و فاز 2 خط 2 نیز در مدت زمانی 30 ماه تونل آن تکمیل و 3 ایستگاه آن بهرهبرداری گردد. این در حالیست که بعد از گذشت غریب به 8 ماه در توسعه خط 2 شاهد هیچ فعالیت ملموسی نیستیم و عقبماندگی از برنامه زمانبندی در طول خط 2 به وفور قابل مشاهده است. وی افزود: در بحث خرید قطار نیز کماکان موضوع در هالهای از ابهام است؛ در حالی که خرید 10 رام قطار جزء سیاستهای حضرتعالی و کمیسیون حملونقل لحاظ شده بود.
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
خبرهای تصادفی روزنامه شیراز نوین