[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اهمیت شورای نگهبان برای مردم تبیین شود، روزنامه شیراز نوین


نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه شورای نگهبان حافظ و نگهبان احکام قرآن است، گفت: باید اهمیت تشکیل و فعالیت نهاد شورای نگهبان را برای مردم تبیین و به آنها یادآوری کنیم.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام به مناسبت سالروز تأسیس شورای نگهبان در دیدار دبیر و معاونان هیئت نظارت بر انتخابات استان فارس در شیراز، گفت: اگر واقعیت امور را در نظر بگیریم، تأسیس شورای نگهبان در نظام ما باید عید فرض شود؛ چون عید در اسلام بازگشت است و ما با تشکیل شورای نگهبان بازگشت به قانون الهی را تجربه کردیم و واضح است که اگر قانون الهی شود، یکی از عوامل آن این است که جامعه الهی اداره شود.
به نقل از نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در فارس، آیت‌الله دژکام با بیان اینکه سالروز تأسیس شورای نگهبان، بهانه‌ای خوب برای تبیین اهمیت این نهاد است، گفت: البته ذهنیت ما با این موارد درگیر نمی‌شود و به خاطر تعدد مسائلی هم که داریم، برنامه‌ریزان و مسئولان فرهنگی را درگیر این مسئله نمی‌کنیم، ولی این بهانه بسیار خوبی است که سالگرد تأسیس شورای نگهبان به عنوان یک روز مبارک مورد شکرگزاری قرار گیرد و باید جشن شکرگزاری داشته باشیم.
آیت‌الله دژکام ضمن بیان اینکه، این می‌تواند سبک دیگری از تبلیغ و توضیح نقش شورای نگهبان را پیش بیاورد، چراکه وقتی کار جنبه آیینی پیدا کند راحت‌تر اقدام می‌شود، ادامه داد: امروز کار شورای نگهبان بیشتر جنبه سیاسی به خود می‌گیرد و کار وقتی صرفاً جنبه سیاسی دارد، علاقه‌مندان زیادی ندارد.
او با اشاره به اینکه تعداد احزاب فعال در فارس زیاد نیست، زیرا مردم حوصله کار سیاسی ندارند، گفت: اما در شیراز و فارس وقتی بحث هیئت می‌شود، همه می‌آیند و حس معنوی زمینه کار است و لذت می‌برند؛ در حالی که در هیئت کار سیاسی اصلی را انجام می‌دهیم و اگر هیئت نبود و سینه‌زنی امام حسین(ع) نداشتیم، اصلاً انقلابی شکل نمی‌گرفت و ادامه پیدا نمی‌کرد. اما چون حال هیئت و صفای معنوی دارد، قسمت سیاسی هیئت را هم بسیار راحت‌تر مردم تعامل می‌کنند، می‌پذیرند و همکاری دارند.
آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس گفت: در شیراز که از این جهات، به نحوی همیشه پیشگام بوده است، روی این موضوع هم کار شود که در سالروز تأسیس شورای نگهبان یک آیین داشته باشیم. تعیین کردن آیین‌ها کار شیراز و فارس است. این ویژگی شیراز بوده که پروتکل‌های هر آیینی را تعیین می‌کردند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی