[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق: تهاتر یک مزیت تجاری است، روزنامه شیراز نوین

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با بیان اینکه قاره آفریقا مزیت‌های بسیاری برای تهاتر کالا با ایران دارد که باید از آن به عنوان یک فرصت استفاده کرد، گفت: کشورها در تولید کالایی توانایی بیشتری دارند و می‌توانند از تهاتر برای تأمین کالای مورد نیاز خود استفاده کنند که این روند در جهان یک مزیت تجاری است. به گزارش ایرنا، یحیی آل اسحاق با بیان اینکه تهاتر یکی از راه‌های رایج تجارت در دنیاست، اظهار کرد: این روند بسیار خوب است؛ زیرا به جای تبدیل کالا به ارز و تبدیل همان ارز به کالای مورد نیاز، ، محصولات مورد نیاز دو کشور تهاتر و تأمین می‌شود.
وی افزود: دو کشور به کالایی نیاز دارند و می‌توانند به صورت مکمل با یکدیگر مبادله کنند. به همین دلیل تهاتر روند درست یک تجارت مناسب محسوب می‌شود.
این فعال اقتصادی تأکید کرد: تهاتر کالاها، تسهیلگری در تبادل نیاز دو کشور است که در دنیا سیستم رایجی است و دو کشور با داشتن مزیت تولیدی نیاز یکدیگر را مرتفع می‌کنند. آل اسحاق با بیان اینکه تأمین کالای مورد نیاز کشور با محصولات مازاد تولیدی به اقتصاد کشور کمک می‌کند، تصریح کرد: تهاتر در همه جهان یک مزیت تجاری است و با تبادل مزیت‌های کشورها می‌توانیم توسعه مبادلات را رقم بزنیم.
وی با تأکید بر اینکه قاره آفریقا از مزیت‌های بسیاری برای تهاتر با ایران بهره‌مند است که باید از این فرصت استفاده کرد، گفت: ارزهای موجود در کشور برای خرید و واردات کالاهای مورد نیاز کشور هزینه می‌شود که می‌توان به جای پرداخت نقدی، از تبادل کالایی برای تأمین نیازها بهره برد.
عضو اتاق بازرگانی ایران تأکید کرد: کالای اساسی مورد نیاز کشور باید از طریق واردات تأمین شود که با توافقات انجام شده با کشورهای آفریقایی، محصولی را به آنها می‌فروشیم و به جای آن مواد اولیه را وارد می‌کنیم که این روند برای چرخه اقتصادی کشور بسیار سودمند است.
آل اسحاق با اشاره به تحریم‌ها، تأکید کرد: تأمین ارز و ورود آن به کشور به سختی انجام می‌شود که می‌توانیم به جای هزینه آن برای واردات کالاهای اساسی، از مسیر تهاتر به خواسته‌های خود دست یابیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی