[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

تأکید بر واکسیناسیون هپاتیت بدو تولد، روزنامه شیراز نوین

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز خبر داد: 
تأکید بر واکسیناسیون هپاتیت بدو تولد

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به اهمیت واکسیناسیون هپاتیت «ب» در بدو تولد، بر لزوم انجام این واکسیناسیون در زایشگاه‌ها تأکید کرد. به گزارش روابط‌عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عباس رضاییان‌زاده» با بیان اینکه هپاتیت «ب» نوعی عفونت ویروسی است که باعث عفونت و التهاب کبد می‌‌شود، گفت: نوع حاد این بیماری خود به ‌خود درمان می‌‌شود، اما نوع مزمن آن می‌تواند به سیروز و حتی سرطان کبد تبدیل شود. او ادامه داد: عفونت حاد و مزمن هپاتیت «ب» منجر به مرگ و میر سالیانه ۵۰۰هزار تا یک‌میلیون و ۲۰۰هزار نفر در دنیا می‌شود و پیش‌بینی می‌گردد در حدود 350 تا 400میلیون نفر در دنیا ناقل این بیماری هستند.
به گفته معاون بهداشت دانشگاه، میزان انتقال ویروس از مادر به جنین در صورت مثبت بودن آنتی‌ژن هپاتیت مادر، بالای 90 درصد است و این انتقال ممکن است طی بارداری، هنگام زایمان یا بعد از آن رخ دهد. دکتر رضاییان‌زاده ضمن بیان اینکه شواهدی مبنی بر کاهش خطر انتقال ویروس از مادر به جنین در اثر زایمان به روش سزارین وجود ندارد، تأکید کرد: شیردهی احتمال انتقال هپاتیت را افزایش نمی‌دهد.
او افزود: در راستای پیشگیری از انتقال بیماری از مادر به نوزاد، تزریق واکسن هپاتیت «ب» بدو تولد طی 24 ساعت اول تولد، برای تمام نوزادان و انجام تست HBsAg در همه خانم‌های باردار از برنامه‌های وزارت بهداشت است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی