[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

شیراز و گشایش دیپلماسی فرهنگی ، روزنامه شیراز نوین

نشست دوجانبه شهردار شیراز و سفیر کره جنوبی در جمهوری اسلامی ایران با همراهی هیئتی از دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک در راستای تقویت دیپلماسی جهانی مدیریت شهری و گسترش ارتباطات فرهنگی با شرق آسیا برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، نشست دوجانبه شهردار این کلان‌شهر و سفیر کره جنوبی در جمهوری اسلامی ایران با همراهی هیئتی از دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک در راستای تقویت دیپلماسی جهانی مدیریت شهری و گسترش ارتباطات فرهنگی برگزار شد. شهردار شیراز در این نشست که میزبان این هیئت کره‌ای در ساختمان شهید سلیمانی شهرداری این کلان‌شهر بود، اظهار کرد: کره جنوبی را یک کشور دوست و با مردمانی بسیار خوب و دوست‌داشتنی می‌دانیم.
پشتوانه غنی دو کلان‌شهر در شرق و غرب قاره کهن آسیا
محمدحسن اسدی گفت: شیراز مهد فرهنگ، تمدن و ادب ایران اسلامی با قدمت چندهزارساله در غرب قاره کهن آسیا و پشتوانه‌ای غنی، چهار دوره پایتخت این کشور بوده است که از هر دوره به‌ویژه دوره زندیه به‌عنوان آخرین دوره پایتختی، آثار فرهنگی متعددی به یادگار مانده است. او با بیان اینکه شهرداری شیراز به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان ارتباط ارزنده‌ای با شهرهای کره‌ای از جمله آندونگ و گیونگجو دارد، به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی و تبادل تجربه در سئول و حضور مدیران و کارشناسان مختلف شهرداری در سنوات گذشته در این دوره‌ها اشاره کرد. برگزاری نمایشگاه عکس جاذبه‌های شیراز در دانشگاه هانکوک به همت اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز و گروه زبان فارسی و ایران‌شناسی دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک کره جنوبی از جمله نقش‌آفرینی‌های پایتخت فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سئول بوده است که این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر به آن اشاره کرد. او گفت: بخش فرهنگی سفارت جمهوری کره نیز پس از برگزاری رویداد یادشده، نسبت به همکاری با شهرداری شیراز در حوزه‌های مختلف فرهنگی اعلام آمادگی کرده که از آن استقبال می‌کنیم.
انعقاد یادداشت تفاهم همکاری بین شهرداری شیراز و دانشگاه هانکوک سئول
اسدی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای دوجانبه، تصریح کرد: این یادداشت تفاهم در زمینه‌ معرفی شیراز و مشاهیر آن و ترویج فرهنگ و ادبیات فارسی بین پایتخت ادبی-فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه مهم و معتبر هانکوک سئول پایتخت کره جنوبی منعقد شد. سفیر کره جنوبی در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار از دعوت به شهر شیراز، شهری که از نظر فرهنگ و ادب نماینده ایران است، ابراز خرسندی و اظهار کرد: این دومین دعوت است که باعث شد از شهر شیراز دیدن کنم. یون کانگ هیان عنوان کرد: ایران کشوری غنی است که منابع طبیعی و 
ثروت بسیاری دارد و با توجه به شرایط جهانی که در سایر کشورهای همسایه ایران به‌ویژه در افغانستان وجود دارد، جمهوری اسلامی تعداد بسیاری از زنان و مردان و کودکان این کشور را پناه داده است و این نشان‌دهنده همدلی این کشور با سایر کشورهاست.
اظهار خرسندی سفیر کره جنوبی در جمهوری اسلامی ایران از انعقاد تفاهم‌نامه میان دانشگاه هانکوک شهرداری شیراز
سفیر کره جنوبی در جمهوری اسلامی ایران با تصریح بر این موضوع که شیراز پایتخت فرهنگی، ادبی و هنری بوده، از انعقاد تفاهم‌نامه میان دانشگاه هانکوک سئول و شهرداری شیراز اظهار خرسندی کرد. یون کانگ هیان ادامه داد: در بررسی رابطه کشور جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی درمی‌یابیم که همواره در ادوار مختلف، مردم دو کشور با یکدیگر در تعامل بوده‌اند و باید این ارتباطات حفظ شود.
او همچنین ضمن اعلام آمادگی کشور کره برای همکاری در زمینه فرصت‌ها و ظرفیت‌های شهر شیراز از ارتباط ایجادشده با دانشگاه هانکوک قدردانی 
کرد.
تلاش دانشگاه هانکوک برای تقویت تعاملات فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران
استادیار گروه زبان فارسی و ایران‌شناسی در دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک نیز در این دیدار فرهنگی با اشاره به تاریخچه دانشگاه متبوع خود اظهار کرد: این دانشگاه، تنها دانشگاهی است که با سابقه نزدیک به نیم قرن، پذیرای دانشجویان زبان و ادبیات فارسی بوده و تاکنون ۱۴۰۰ نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند که به‌عبارتی دوستدار و طرفدار فرهنگ و ادب ایران در کره جنوبی بوده‌اند. هیوک کیم با تصریح بر تلاش برای گسترش تعاملات دانشگاه هانکوک با جمهوری اسلامی، به آیین شصتمین سال روابط ایران و کره، نمایشگاه‌های متعدد و اکسپوهای فرهنگی نیز اشاره کرد.
نگاهی به دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک
قابل ذکر است، دانشگاه هانکوک دانشگاه پژوهشی خصوصی در شهر سئول و زادگاه آموزش زبان‌های خارجی در کره است و ۴۵ زبان زنده دنیا را آموزش می‌دهد. این دانشگاه همچنین دارای تعاملات و روابط گسترده آموزشی با ۶۰۲ دانشگاه در ۹۷ کشور از سراسر 
جهان است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی