[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مانور فرااستانی زلزله در فارس، روزنامه شیراز نوین

نشست هماهنگی مانور بزرگ منطقه‌ای صبح روز سه‌شنبه 27 تیر ماه با محوریت جمعیت هلال‌احمر فارس در ساختمان مرکزی این جمعیت و با حضور دستگاه‌های عضو مدیریت بحران برگزار شد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر استان فارس، مدیرعامل این جمعیت در جمع اعضای ستاد مدیریت بحران فارس اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر کشور در نظر دارد در مناطق نه‌گانه به‌صورت منطقه‌ای، به منظور ایجاد هماهنگی بین‌بخشی و تبین شرح وظایف دستگاه‌های مرتبط با ستاد مدیریت بحران و تمرین جهت آمادگی در برابر زلزله، مانور منطقه‌ای با حضور سه استان معین برگزار نماید.
حسین درویشی با اشاره به اینکه استان فارس به عنوان یکی از مناطقه نه‌گانه در نظر گرفته شده، ادامه داد: این مانور چندمنظوره در مردادماه سال جاری با مشارکت استان‌های هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در فارس برگزار خواهد شد.
درویشی گفت: مدیریت بحران مبتنی بر جامعه و مردم است و جمعیت هلال‌احمر بدون نقش‌آفرینی مؤثر دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران در این زمینه موفق نخواهد بود. 
وی نیل به ادبیات مشترک، هماهنگی، همزبانی و همدلی در بین اعضای ستاد مدیریت بحران از طریق مباحث نظری و تمرین‌های عملی در زمان آرامش را یکی از رموز اصلی موفقیت در زمان وقوع بحران دانست.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان فارس نیز در این نشست به تشریح نحوه حضور و نوع فعالیت دستگاه‌های عضو مدیریت بحران پرداخت و بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر در دو محور جست‌وجو و نجات و اسکان اضطراری مدیریت برگزاری این مانور را برعهده خواهد داشت.
مهدی خوبیار از دستگاه‌های عضو مدیریت بحران خواست تا سناریوهای خود را جهت حضور در مانور بزرگ منطقه‌ای امداد و نجات برای نشست آتی به همراه داشته باشند.
در ادامه این نشست، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با تأکید بر پیشگیری از بحران در حوادث و همکاری مطلوب تمامی دستگاه‌ها در مانور بزرگ منطقه‌ای به میزبانی این استان، اظهار کرد: پس از برگزاری مانور، دستگاه‌های مرتبط با ستاد مدیریت بحران بر حسب نحوه حضور و عملکرد، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
خلیل عبدالهی افزود: امکان‌سنجی تجهیزات و امکانات و مشخص شدن ضعف‌های عملیاتی، تقویت حس همکاری و مشارکت اعضا و برنامه‌ریزی مستمر بر پایه تحلیل واقعی برای مقابله با بحران از جمله اهداف برگزاری این مانورهاست.
عبدالهی به نیازسنجی اعتبارات دستگاه‌های متولی مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: افزایش میزان آمادگی اعضای ستاد بحران و سرعت پاسخ‌گویی در زمان وقوع حوادث، از مزایای برگزاری اینگونه مانورهاست. در پایان این نشست، نمایندگان دستگاه‌های عضو مدیریت بحران به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی