[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ناوگان نوسازی و خدمات ارتقا خواهد یافت ، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز از نوسازی و بهبود کیفیت ناوگان حمل‌ونقل مسافر در سال جاری خبر داد و گفت: امسال شاهد تغییرات قابل‌توجهی در این ناوگان خواهیم بود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، پیمان باباخانی از نوسازی و بهبود کیفیت ناوگان حمل‌ونقل مسافر در سال جاری خبر داد. او اظهار کرد: با توجه به دغدغه‌ها و اولویت مدیریت شهری شیراز در خصوص ضرورت نوسازی و بهسازی ناوگان حمل‌ونقل همگانی مسافر و همچنین اختصاص بیش از ۵۰درصد از بودجه سال جاری به گسترش زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهری، امسال شاهد نوسازی و تغییرات قابل‌توجهی در ناوگان حمل‌‌ونقل مسافر خواهیم بود.
رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر اعلام کرد: شهرداری شیراز در سال گذشته موفق به خرید ۱۲۳ دستگاه اتوبوس شهری شد که تاکنون تعداد ۳۰ دستگاه تحویل و جایگزین اتوبوس‌های فرسوده و از رده خارج ناوگان شده‌اند.
باباخانی افزود: برنامه‌ریزی و اقدامات لازم جهت خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید و نوسازی هرچه بیشتر ناوگان و جایگزینی با اتوبوس فرسوده در دست اقدام است و در صورت انجام تعهد توسط شرکت خودروساز تا پایان سال جاری اتوبوس‌های نو جایگزین اتوبوس‌های از رده خارج و فرسوده می‌شوند‌.
این مقام حوزه حمل‌ونقل مسافر در مدیریت شهری شیراز با اشاره به نوسازی ناوگان مینی‌بوس شیراز در خصوص اقدامات انجام شده، بیان کرد: ۴۵ دستگاه خودرو ون نیز خریداری شده که ۱۳ دستگاه تاکنون تحویل شده و با برنامه‌ریزی‌ انجام گرفته تا یک ماه آینده وارد چرخه خدمات می‌شوند.
او تصریح کرد: قرارداد خرید تعداد ۷۵ دستگاه میدل‌باس نیز منعقد و مبالغ توسط شهرداری شیراز به حساب خودروساز واریز شده است و طبق توافق تا پایان سال نیز باید تحویل شهرداری شیراز شود.
باباخانی در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی شیراز نیز عنوان کرد: با تصویب شورای اسلامی شهر و تأمین بودجه موردنیاز توسط شهردار شیراز، اجرای طرح نوسازی و تبدیل به احسن ناوگان تاکسیرانی از خردادماه در دستور کار قرار داشته و ثبت‌نام و معرفی متقاضیان نوسازی به بانک‌ها در حال انجام است.
رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز با اشاره به عدم تخصیص بودجه و تسهیلات کشوری برای طرح نوسازی و تبدیل به احسن ناوگان تاکسیرانی در سال‌های اخیر گفت: در سنوات اخیر هیچ‌گونه بودجه کشوری جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی به کلان‌شهرها اختصاص داده نشده که این موضوع باعث ایجاد مسائلی برای این قشر زحمتکش شده است‌. 
او با تقدیر از حمایت‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز از طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل تشریح کرد: مبلغ تأمین شده برای نوسازی هر دستگاه تاکسی ۲۵۰میلیون تومان در نظر گرفته شده که از این مبلغ حدود ۱۵۰میلیون تومان در قالب وام و تسهیلات بانکی پرداخت و مبلغ ۱۰۰میلیون تومان به صورت کمک بلاعوض شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز به رانندگان تاکسی تخصیص داده شده است.
باباخانی بیان کرد: شهرداری شیراز علاوه بر کمک بلاعوض ۱۰۰میلیون تومانی، پرداخت دو قسط نخست از وام و تسهیلات بانکی ارائه شده را نیز تقبل کرده‌ است.
بنا به اظهار رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز، با عنایت به حمایت مدیریت شهری و پیگیری‌های همکاران این سازمان، در صورت انجام به موقع تعهدات توسط خودروسازان، شاهد نوسازی گسترده ناوگان حمل‌ونقل همگانی مسافر در سال جاری خواهیم بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی