[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

این توپ بزرگ رباتیک از روی موانع پرواز می‌کند!، روزنامه شیراز نوین

یک شرکت آمریکایی، نوعی ربات خودران ابداع کرده است که به یک توپ بزرگ شباهت دارد و می‌تواند از روی موانع پرواز کند.
به گزارش ایسنا و به‌نقل از نیو اطلس، شرکت «روولوت رباتیکس»(Revolute Robotics) واقع در آریزونا، یک ربات هیبریدی متحرک خودران ارائه کرده که مانند یک قفس چرخان و کروی است و می‌تواند مانند یک مولتی‌کوپتر پرواز کند یا با استفاده از دو حلقه ژیروسکوپی گیمبال به هر جهتی بچرخد.
اسکلت بیرونی سبک‌وزن این ربات می‌تواند تا حدودی تغییر شکل دهد که آن را به یک ضربه‌گیر کوچک برای فرود آمدن تبدیل می‌سازد و کمک می‌کند تا همان‌طور که توپ رباتیک در زمین‌های ناهموار غلت می‌زند، می‌لغزد و می‌پرد، تجهیزات الکترونیکی کلیدی را از لرزش بیش از اندازه دور نگه دارد.
قفس بیرونی، یک کُره خوب برای چهار ملخ با اندازه مناسب ایجاد می‌کند که در حالت پرواز استفاده می‌شوند؛ این یک امتیاز ایمنی به شمار می‌رود که کار کردن توپ رباتیک را در نزدیکی انسان ممکن می‌سازد. با وجود این، توپ رباتیک هنوز هم سنگین‌تر از آن است که روی سر انسان رها شود.
این ربات به گونه‌ای ساخته شده است که خودکار باشد و تا جایی که ممکن است غلت بزند، اما می‌تواند از قابلیت‌های پروازی خود نیز برای بالا رفتن از موانع یا کمک کردن به گیمبال‌ها در بالا رفتن از سطوح شیب‌دار استفاده ‌کند. حالت پرواز، باتری را پنج برابر سریع‌تر از حالت چرخیدن می‌سوزاند.
روولوت رباتیکس که توسط دو فارغ‌التحصیل دانشگاه آریزونا تأسیس شده، تعدادی نمونه اولیه را با ظاهر قابل توجه ساخته و در حال آزمایش کردن آنها است.
این شرکت امیدوار است ابتدا یک نمونه کاملاً توسعه‌یافته را به‌عنوان یک ربات بازرسی خودکار برای فضاهای محدود بفروشد و با بارگیری دوربین یا حسگر قابل تنظیم کردن، آن را به خطوط لوله‌کشی بفرستد. حالت پرواز به ربات امکان می‌دهد تا به راحتی از بخش‌های عمودی لوله بالا برود؛ این کاری است که ربات‌های چرخ‌دار نمی‌توانند انجام دهند.
روولوت رباتیکس امیدوار است که در نهایت، این ربات را به‌عنوان یک پهپاد خودکار امنیتی توسعه دهد و کاربردهای نظامی احتمالی را بررسی کند.
کاربردهای بالقوه‌ای نیز برای این توپ رباتیک در معدن‌کاری وجود دارد؛ از جمله ارزیابی یکپارچگی ساختاری معدن‌های قدیمی‌تر، عملیات جست‌وجو و نجات، خنثی‌سازی بمب و هر کاری که ممکن است به جلوگیری از قرار گرفتن انسان در خطر کمک کند. روولوت رباتیکس حدود ۱۱۵ هزار دلار بودجه را از طریق یک کمپین سرمایه‌گذاری شرکت «استارت‌انجین»(StartEngine) جمع‌آوری کرده است تا توپ رباتیک را برای استقرار و تولید تجاری آماده کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی