[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

خبرهای جنجالی از تست پیش‌فصل داوری، روزنامه شیراز نوین

در تست‌های پیش‌فصل داوران، چهره‌های سرشناسی نتوانستند مجوز لازم برای قضاوت در لیگ بیست‌وسوم را به‌دست آورند.
به گزارش فوتبال 360، سمینار پیش‌فصل داوران لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته با حضور مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران برگزار شد. یکی از تصمیمات مهم کمیته داوران برای فصل جدید، کاهش شمار داوران قضاوت‌کننده بوده که می‌تواند باعث رشد کیفی قضاوت‌ها شود. موضوع جنجالی که روز گذشته افشاریان در سمینار پیش‌فصل داوران لیگ برتر اعلام کرد، موضوع اشتباهات داوری در فصل گذشته بود که رئیس کمیته داوران این اشتباهات را تأیید کرد.
خداداد افشاریان با اشاره به حواشی فصل گذشته مدعی شد که در 50 مسابقه از رقابت‌های لیگ بیست‌ودوم، سرنوشت و یا نتیجه مسابقه با سوت داور تغییر پیدا کرده است که در نوع خود آمار عجیب و جالب‌توجهی محسوب می‌شود. بعد از پایان سمینار پیش‌فصل، نوبت به برگزاری تست آمادگی جسمانی داوران شرکت‌کننده در لیگ بیست‌وسوم رسید که این تست به میزبانی ورزشگاه پاس قوامین تهران برگزار شد و چهره‌های سرشناسی برای محک زدن آمادگی خود در این تست‌ها شرکت کردند.
50 کمک‌داور پذیرفته شدند، 7 کمک داور مردود!
تست پیش‌فصل داوران لیگ برتر ابتدا با حضور کمک‌داوران آغاز شد؛ در این تست، 57 کمک‌داور شرکت کردند که بعد از گذراندن مراحل طراحی شده، سرانجام عملکرد 50 کمک‌داور پذیرفته شد و 7 کمک‌داور نتوانستند تست‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارند. یوسف مغروری، مهرداد نجفی، اسماعیل احمدی، امیر قاسمی، ولی کاووسی، وحید سیفی و امیر سلطانی کمک‌داور مردودشده تست روز گذشته بودند که شانس حضور در هفته‌های ابتدایی لیگ بیست‌وسوم را از دست دادند.
از غیبت خورشیدی تا مردودی زاهدی‌فر
اشکان خورشیدی که قضاوت آخرین مسابقه فصل گذشته میان استقلال و پرسپولیس را در فینال جام حذفی برعهده داشت، اما به دلیل مصدومیت نتوانست تا پایان بازی در زمینه مسابقه بماند، در تست آمادگی جسمانی روز گذشته شرکت نکرد تا مشخصاً شانسی برای قضاوت در هفته‌های آغازین لیگ بیست‌وسوم نداشته باشد. محمدحسین زاهدی‌فر هم که در نقش جانشین خورشیدی در دربی پایتخت وارد زمین مسابقه شد و قضاوت بحث‌برانگیزی داشت، با وجود شرکت در تست‌ها نتوانست امتیاز لازم را به‌دست آورد و او هم به مانند خورشیدی در هفته‌های ابتدایی فصل جدید غایب خواهد بود.
دامادِ افشاریان هم مردود شد!
خورشیدی و زاهدی‌فر تنها داوران سرشناسی نبودند که شانس حضور در هفته‌های ابتدایی لیگ بیست‌وسوم را از دست دادند؛ به‌ طوری‌که بعد از اتمام تست‌های طراحی‌شده، سعاد وفاپیشه، مهدی اجاقی، علی صفایی، سعید رحیمی‌مقدم، حمید حاج‌ملک و روح‌الله شریفی هم نتوانستند نمره قبولی بگیرند و همین مسئله باعث شد تا این داوران سرشناس هم فعلاً شانسی برای قضاوت در لیگ برتر نداشته باشند. حضور شریفی به‌عنوان داماد رئیس کمیته داوران در این فهرست در نوع خود جالب‌توجه است.
محرومیت 3 ماهه از داوری برای مردودها
کمیته داوران فدراسیون فوتبال بعد از برگزاری تست روز گذشته و اعلام نتایج، به داوران و کمک‌داوران مردود شده، اعلام کرد که باید خود را برای تست بعدی که در مهرماه و پیش از شروع لیگ دسته دوم آغاز خواهد شد، آماده کنند و در صورت پذیرش در آن تست می‌توانند به صورت پلکانی برای بازگشت به عرصه داوری در لیگ برتر آماده شوند. بیژن حیدری، امیر عرب ‌براقی، موعود بنیادی‌فر، پیام حیدری، وحید کاظمی، کوپال ناظمی و امیرسامان سلطانی جزو چهره‌های موفق تست‌های انجام‌شده به شمار می‌روند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی