[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز خبر داد: پایش سکونتگاه‌ها با اجرای طرح منظومه‌های روستایی، روزنامه شیراز نوین


مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز از آغاز اجرای طرح منظومه‌های روستایی در شهرستان شیراز با مشارکت بنیاد مسکن خبر داد و بیان داشت: این طرح از تیرماه به صورت رسمی آغاز شد و اجرای طرح منظومه‌های روستایی در مناطق روستایی شهرستان شیراز موجب رونق تولید و تأمین معیشت روستاییان می‌شود.
به گزارش روابط‌عمومی بنیاد مسکن استان فارس، ابراهیمی در ادامه گفت: با حضور کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس و شهرستان شیراز، مشاوران و تسهیلگران در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیراز، اجرای  طرح توسعه منظومه‌های روستایی در بخش سیاخ دارنگون شهرستان شیراز کلید خورد. 
مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز افزود: طرح توسعه منظومه روستایی، طرحی است که به منظور توسعه یکپارچه، هماهنگ، فراگیر و پایدار سکونتگاه‌های روستایی از طریق انتظام فضایی منظومه در قالب شبکه‌های محلی و ناحیه‌ای و با تأکید بر روابط و پیوندهای روستایی- شهری تدوین شده است. وی ادامه داد: افزون بر این، محتوای این طرح بر ترغیب حکم‌روایی محلی از طریق مشارکت مردمی و تقویت فعالیت‌ها، روابط و مناسبات کارآمد اجتماعی- اقتصادی واحدهای سکونتگاهی منظومه، هم به لحاظ درونی و بین‌سکونتگاهی و هم از نظر برونی و بین‌منظومه‌ای تأکید می‌ورزد.
وی با تشریح ماهیت طرح توسعه منظومه‌های روستایی ادامه داد: این طرح که با توجه به ابعاد و جنبه‌های محیط طبیعی- بوم‌شناختی، کالبدی- فضایی، فرهنگی- اجتماعی و اقتصادی- سیاسی، به شناخت ظرفیت‌ها و محدودیت‌های توسعه همه مراکز و کانون‌های سکونتی و فعالیتی درون شبکه (در ارتباط با روابط درونی و برونی آنها) می‌پردازد، دارای ماهیتی یکپارچه و 
فرابخشی است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی