[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دوره تخصصی «درس‌گفتارهای تخصصی عاشورا» در شیراز برگزار می‌شود، روزنامه شیراز نوین

مدیر مؤسسه آموزش عالی امام خمینی(ره) فارس:
دوره تخصصی «درس‌گفتارهای تخصصی عاشورا» در شیراز برگزار می‌شود

مدیر مؤسسه آموزش عالی امام خمینی(ره) فارس از برگزاری دوره تخصصی «درس‌گفتارهای تخصصی عاشورا» با ارائه اساتید عاشوراپژوه در شیراز، از سه‌شنبه چهارم مرداد مصادف با هشتم محرم‌ در بستر اسکای‌روم خبر داد.
حجت‌الاسلام دکتر مجتبی خوش‌رنگ در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در این دوره تخصصی، گواهی پایان دوره به پذیرفته‌شدگان در آزمون ارائه می‌شود، گفت: این دوره با حضور ۲۰ نفر از عاشوراپژوهان در سرفصل‌های تاریخی، شعر، نقد، مهندسی فرهنگی و... برگزار می‌شود.
او خاطرنشان کرد: در این دوره تخصصی، عاشوراپژوهان به سیر اعتبار‌شناسی مقاتل از ابتدا تاکنون، ویژگی‌های اصحاب شهید سیدالشهدا(ع)، عقلانیت حسینی، وقایع زمان امام حسین(ع) در مکه، زمینه‌های تاریخی عاشورا در گزارشات غدیری، مهندسی فرهنگی با الگوگیری از پارادایم‌های حسینی، بررسی زیارت‌های پیاده در جهان معاصر، تغییرات مناسک عزاداری محرم و... می‌پردازند.
مدیر مؤسسه آموزش عالی امام خمینی(ره) فارس خاطرنشان کرد: برای اولین بار است که تمام عاشوراپژوهان برجسته کشور تحت عنوان دوره درس‌گفتارهای تخصصی عاشورا در سومین سال پیاپی به ارائه می‌پردازند.
خوش‌رنگ یادآور شد: این دوره توسط مؤسسه آموزش عالی تخصصی حوزوی امام خمینی(ره) فارس وابسته به نماینده ولی‌فقیه در استان و حوزه علمیه فارس تا پایان ماه صفر برگزار می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی