[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

«در تمنای حسین(ع)» اجرا می‌ شود، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: به مناسبت ایام محرم و صفر، یک مجموعه برنامه فرهنگی معرفتی با عناوین «حماسه خورشید» و «در تمنای حسین (ع)» را برگزار می‌کنیم. مرتضی کریمی با بیان اینکه، برنامه‌های حماسه خورشید و در تمنای حسین(ع)، در محورهای ده‌گانه با حضور مربیان و دانش آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی فارس برگزار می‌شود، به تشریح این محورها و چگونگی برگزاری این رویدادها پرداخت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس، کریمی گفت: آشنایی با سیره زندگی اهل بیت(ع)، اُنس دانش‌‎آموزان با هیئت‌های دانش‌آموزی و آشنایی با فلسفه قیام کربلا از اهداف این برنامه‌هاست.
او افزود: حسینیه‌های خانگی، شامل زینت‌آرایی منازل، کوچه‌ها و خیابان‌ها به وسیله نمادهای عزاداری در منزل و محله سکونت توسط دانش‌آموزان، برپایی مراسم عزاداری در جمع‌های خانوادگی و ارسال آثار دانش‌آموزان در نرم‌افزار شاد به آدرس pishtazan_fars از جمله برنامه‌های این طرح است.
کریمی اعلام کرد: برگزاری مراسم دختران بانوی بهشت که به صورت گردهمایی دختران دانش‌آموز در روز سوم محرم با مدل هویتی خاص است و در سال گذشته با ابتکار سازمان دانش‌آموزی فارس در سطح کشور آغاز شد نیز در دستور کار قرار دارد.
اجرای ویژه برنامه‌های عزاداری مادر و دختری با محوریت ارائه نقش الگویی بانوان در قیام کربلا و تکریم جایگاه همسران و مادران شهدا، ویژه برنامه از تبار قاسم(ع) ویژه پسران دانش‌آموز، برگزاری ویژه برنامه‌های عزاداری با محوریت ارائه نقش الگویی جوانان و نوجوانان در قیام کربلا با سبک دسته‌روی، برپایی موکب‌های دانش‌آموزی به منظور تکریم عزاداران امام حسین(ع) با محوریت مدارس تمام تشکیلاتی و تشکیلاتی مبتنی بر تفاهم‌نامه سه حرم مقدس، تشکل هیئت‌های مذهبی هویتی دخترانه و پسرانه در سطح شهرستان‌ها و مناطق و برنامه‌ریزی برنامه‌های متناسب با جامعه مخاطب دانش‌آموزی در جهت آشنایی دانش‌آموزان با فلسفه‌ وقایع روز عاشورا، روایت بصیرتی شب‌های محرم، راه‌اندازی دسته عزاداری کودکان و نوجوانان، پرده‌خوانی و راه‌اندازی هیئت نوجوانان از دیگر محورهای این طرح است که کریمی به آن اشاره کرد.
مشاور مردمی‌سازی مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین از راه‌اندازی پویش «عزیزم حسین» مسابقه عکس محرم در قالب این طرح خبر داد و افزود: دانش‌آموزان می‌توانند با ارسال عکس‌های عزاداری، راهپیمایی اربعین و ... همراه با مشخصات خود در نرم‌افزار شاد به آدرس pishtazan_fars در این پویش شرکت کنند.
مسئول مجامع تخصصی فرهنگیان جوان استان فارس اضافه کرد: سازمان دانش‌آموزی همچنین ضمن سامان‌دهی خدام نوجوان هیئت مذهبی ویژه برنامه شباب الزهرا «سلام الله علیها» را جهت ارتقای بینش خدام نوجوان هیئات مذهبی در دستور کار دارد.
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: قرار است ۱۸ مربی و دانش‌آموز فعال در اجرای بسته محرمی «در تمنای حسین» از طرف سازمان دانش‌آموزی فارس به عتبات عالیات و مشهد مقدس اعزام شوند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی