[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

فرش سرخ برای سرمایه‌گذاران، روزنامه شیراز نوین


 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
راستی‌آزمایی آمار احیای بنگاه‌های راکد، تسریع پروژه آزادراه شیراز- اصفهان، کمک ۳۲میلیارد تومانی به موزه قرآن و مهم‌تر از همه حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری مهم‌ترین مواردی بود که استاندار فارس در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه به آنها اشاره کرد.
 بزرگ‌راه در آستانه افتتاح
استاندار فارس ظهر شنبه 31 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، بر جذب اعتبارات میلیاردی برای اتمام پروژه آزادراه شیراز- اصفهان اشاره کرد و افزود: این پروژه در مرحله نصب علائم ایمنی، نیوجرسی و راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس، هلال‌احمر و پلیس قرار دارد. محمدهادی ایمانیه با ابراز امیدواری مبنی بر اختصاص ۱۰هزار میلیارد ریال برای اتمام این پروژه گفت: از دی ماه سال گذشته تاکنون حدود ۱۱هزار میلیارد ریال اعتبار برای آزادراه جذب شده که طی سنوات اخیر بی‌سابقه است. او با تأکید بر این موضوع که خط قرمز ما برای تمامی پروژه‌ها ایمنی است، اظهار داشت: در این حوزه مذاکراتی با فرمانده انتظامی داشته‌ایم و مقرر شد که برای این محور اعتبارات و امکانات لازم تخصیص داده شود. وی ادامه داد: قطعه هفت آزادراه شیراز- اصفهان هم بناست هم‌زمان با ۶ قطعه نخست به‌طور موقت به شکل بزرگ‌راهی به بهره‌برداری برسد و هم‌زمان با دهه مبارک فجر این قطعه نیز به شکل آزادراهی مورد استفاده قرار گیرد.
 تمرکز بر فعالیت‌های قرآنی
ایمانیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به میزان کمک‌ها برای احداث و تجهیز موزه قرآن شیراز در حرم شاهچراغ(ع) گفت: ۱۲میلیارد تومان از سوی یک فرد نیکوکار و ۲۰میلیارد تومان نیز از طریق وزارت کشور به این پروژه اختصاص یافته است. استاندار فارس در خصوص آخرین وضعیت موزه قرآن شیراز گفت: موزه قرآن شیراز زیر نظر تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) در حال انجام است. وی در ادامه با اشاره به اینکه خبرنگاران نسبت به سرنوشت جامعه به‌خصوص استان فارس بی‌تفاوت نیستند، گفت: اگر مدیری در استان پاسخ‌گوی خبرنگاران نبود، از طریق استانداری پیگیری می‌شود.
 احیای بنگاه‌های اقتصادی فارس
استاندار فارس با بیان اینکه هفته گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس استاندار چند استان کشور که بیشترین نقش در تولید ناخالص ملی را دارند برای همفکری در اصلاح قانون تسهیلات شرکت کردند، افزود: پیشنهاد دادیم که ۸۰ درصد منابع بانک‌ها در اختیار استان قرار گیرد؛ چراکه جذب منابع برای تسهیلات هر استان، به استان دیگر اختصاص پیدا می‌کرد. مقام عالی دولت در فارس تصریح کرد: کارشناسان استانداری فارس روند احیای بنگاه‌های اقتصادی استان را مورد احصا قرار دادند و در کارگروه ویژه بنگاه‌های خارج‌شده از رکود و در حال تولید، مورد بررسی قرار می‌گیرند. استاندار فارس بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های توسعه تأکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاری و تأثیر آن در ایجاد اشتغال، محکم پای کار سرمایه‌گذاران ایستاده‌ایم و از سرمایه‌گذاری در استان حمایت کامل می‌کنیم. به سرمایه‌گذاران قول می‌دهیم که در تأمین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و رفع موانع پیش روی آنها نهایت همراهی و همکاری با آنها را داشته باشیم.
 پیشتازی فارس در تأمین زمین برای مسکن
او با بیان اینکه فارس و لارستان در تأمین زمین گروهی مسکن ملی در رتبه اول کشور قرار دارند، بحث بیمه کارگران ساختمانی را عاملی مؤثر در کاهش سرعت اجرای این پروژه دانست و گفت: هیچ مخالفتی با بیمه کارگران ساختمانی نیست، اما باید در این موضوع راهکاری تدبیر و اجرا شود که باعث رکود ساخت و ساز و افزایش قیمت تمام‌شده ساختمان نشود. استاندار فارس افزود: سود تسهیلات نهضت ملی مسکن که امسال به ۲۳ درصد افزایش یافته بود، با دستور رئیس‌جمهوری، مجدداً به ۱۸ درصد تنزل داده و پیشنهاد شده است در برخی مناطق که این امکان وجود داشته باشد، زمین و وام در اختیار مردم قرار گیرد تا خودشان ساخت و ساز را انجام دهند. ایمانیه یادآور شد: بحث پرداخت اولیه و تعداد اقساط آن نیز برای سه دهک پایین جامعه، در شورای مسکن کشور در دست بررسی است.
 پیگیر کمبود دارو و باغ‌شهرها هستم
استاندار فارس در خصوص مشکل کمبود دارو نیز گفت: در جریان این مشکل و به‌جد پیگیر رفع آن هستم، اما موضوع دارو دارای دو جنبه استانی و کشوری است که در جنبه استانی آن، معتقدیم نباید سهم فارس با توجه به مهاجرپذیر بودن و ترکیب جمعیتی آن، یعنی ٦.٢ باشد؛ بلکه باید این سهم ٨.٥ درصد افزایش یابد. او پیرامون تصمیم شورای برنامه‌ریزی فارس برای ارائه خدمات به باغ‌شهرها هم گفت: این کمک‌ها شامل باغ‌شهری‌هایی می‌شود که در زمین‌های دولتی، ملی و منابع طبیعی ایجاد نشده باشد. ضمن اینکه باید به بحث چگونگی تأمین آب این باغ‌شهرها نیز توجه شود؛ چراکه موافق نیستیم با آب لوله‌کشی، آبیاری این درختان انجام شود و در صورتی که تمهیداتی مبنی بر ایجاد پساب‌ها برای آبیاری دیده شود، به باغ‌شهرهایی که در زمین‌های با مالکیت شخصی احداث شده‌اند، کمک خواهیم کرد.استاندار در خصوص آخرین وضعیت شهر سلامت هم افزود: خوشبختانه علی‌رغم فراز و نشیب‌های فراوان از شش ماه گذشته، روند ایجاد آن در مسیر معقول و منطقی قرار گرفته و از روند رو به رشد و پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است. ایمانیه اضافه کرد: در این شهر به زیرساخت‌های سلامت توجه ویژه شده و برای طب سنتی، ایرانی و تولید داروهای کم‌حجم بدون آلایندگی بستر فراهم شده است.
 بنگاه‌های اقتصادی در مرحله راستی‌آزمایی
وی افزود: بر همین اساس، از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در استان فارس هستند، به شرطی که با توجه به محدودیت‌هایی که در زمینه اعطای تسهیلات وجود دارد، خودشان تأمین سرمایه کنند، حمایت کامل خواهیم کرد. او اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع، روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته به مدت ۲ ساعت پذیرای سرمایه‌گذاران هستیم و به شکل حضوری مشکلات آنها در زمینه سرمایه‌گذاری را بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام می‌کنیم.
استاندار فارس همچنین با اشاره به اقدامات انجام‌شده در خصوص احیای بنگاه‌های راکد در این استان گفت: با توجه به اهمیت موضوع، گروه‌های مختلفی را در استان مأمور پیگیری خروج بنگاه‌های اقتصادی راکد از رکود و همچنین راستی‌آزمایی آمار بنگاه‌های خارج‌شده از رکود کرده‌ایم.ایمانیه افزود: در همین جهت در جلسه‌ای با حضور مدیران اداره‌کل صمت، بازرسی استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت شهرک‌های صنعتی و خبرگزاری جمهوری اسلامی تک‌تک بنگاه‌های خارج‌شده از رکود رصد شده و گزارشی در این زمینه تهیه خواهد شد.
وی مشکل اکثر بنگاه‌های راکد استان را نیاز مالی و اعتباری دانست و بیان کرد: تاکنون توانسته‌ایم مشکلات این بنگاه‌ها در زمینه تأمین زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، گاز، مشکلات بیمه‌ای، منابع طبیعی و مالیاتی را تا حد قابل توجهی حل کنیم، اما بیش از ۹۰ درصد این بنگاه‌های راکد برای خروج از رکود منتظر تسهیلات بانکی هستند.
 به بانک‌ها اکتفا نکنید
نماینده عالی دولت در فارس اظهار کرد: با توجه به اینکه امکان تأمین تمام نقدینگی مورد نیاز بنگاه‌های راکد توسط بانک‌ها مقدور نیست، به صاحبان این بنگاه‌ها پیشنهاد می‌کنیم که به بانک‌ها اکتفا نکنند و از سایر روش‌ها از جمله بازار بورس و سرمایه، تهاتر، صندوق توسعه و فاینانس برای تأمین اعتبار موردنیازشان استفاده کنند. استاندار فارس در ادامه در خصوص تغییر ۱۵ مدیر در استان گفت: برخی از مدیران تغییر کرده‌اند و برخی دیگر هم به وزرای مربوطه اطلاع‌رسانی شده است و در نهایت وزیر مربوطه برای هر مدیرکل تصمیم‌گیری می‌کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی