[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اجرای طرح «قرار ۱۲» در مراکز افق بقاع متبرکه فارس، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس از اجرای طرح قرار دوازدهم در مراکز افق بقاع متبرکه خبر داد و گفت: در این طرح هر دوازدهم ماه، تعدادی بسته معیشتی تهیه و میان نیازمندان توزیع می‌شود.
به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس، در همایش شمیم حسینی که در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) برگزار شد، ضمن تسلیت به‌ مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: موقوفات شامل دو بخش، متصرفه و غیرمتصرفه می‌شود که در واقع اداره یک بخش برعهده اوقاف است.
وی با بیان اینکه همه موقوفات وقف دهه نخست ماه محرم نیست، افزود: بخشی از موقوفات وقف دهه نخست، بخشی وقف دهه دوم، بخشی وقف دهه سوم و حتی بخشی وقف ماه صفر است که با توجه به گرانی اجناس، با مشکلاتی در عرصه کمک به هیئت‌ها روبه‌رو هستیم. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس عنوان کرد: در کل استان فارس باید به هزار هیئت کمک کنیم. شاید بضاعت ما به دلیل گرانی و دیگر مشکلات این‌قدر نباشد، اما برگ سبزی است تحفه درویش و امیدواریم که خداوند همه این کارها را از ما قبول کند. عضو جامعه روحانیت شیراز خاطرنشان کرد: بنا به فرمایش پیامبر اکرم(ص) هیچ وقت از گرمی مجلس سیدالشهدا(ع) کاسته نمی‌شود. هرچه مشکلات بیشتر شود، یاد و خاطره سیدالشهدا(ع) نیز بیشتر می‌شود. وی همچنین از برپایی موکب اداره‌کل اوقاف امور خیریه فارس در اربعین خبر داد و گفت: اداره‌کل اوقاف فارس امسال نیز مانند سال‌های گذشته یک موکب مستقل خواهد داشت، اما اینکه مکان برپایی آن کجا باشد را سازمان اوقاف به ما اعلام خواهد کرد.
حجت‌الاسلام موسوی به اجرای طرح «قرار ۱۲» اشاره کرد و یادآور شد: از آغاز بیماری همه‌گیری کرونا تاکنون ۸۹هزار بسته معیشتی تهیه و میان نیازمندان توزیع شده است. از این رو هر ماه طرحی به نام قرار دوازدهم در بقاع متبرکه اجرا می‌شود که در این طرح تعدادی بسته معیشتی تهیه شده و میان نیازمندان توزیع می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی