[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

آوازخوانی که روضه‌خوان شد، روزنامه شیراز نوین

محسن چاوشی روز گذشته از قطعه جدید خود رونمایی کرد؛ «آوازِ خون» به گفته چاوشی یک ادای دین شخصی است که اتفاقا از همان ساعات اولیه انتشار با واکنش‌های مثبت و منفی در فضای مجازی «ترند» شده است.
به گزارش ایسنا، این قطعه موسیقی که البته برداشتی از یک نوحه قدیمی است، نذر محرمی آقای خواننده و ادای دین شخصی‌اش به اهل کربلا است؛ شعر این اثر را امید روزبه سروده و رضا فؤادیان آن را تنظیم کرده است. چاوشی که حالا خیلی وقت است در تولید و انتشار قطعات با تم مذهبی دستی بر آتش دارد،‌ در این قطعه اشاره می‌کند که آوازخوانی است که حالا روضه‌خوان شده است.
محسن چاوشی شاید سعی کند از نگاه مردم دور بماند و در استودیوی شخصی‌اش بی‌حاشیه و بی‌سر و صدا تولید اثر کند، اما معمولاً انتشار هر قطعه‌ای از او اتفاقا با حاشیه و سر و صدا همراه است.
آثار چاوشی به چند دسته تقسیم می‌شوند یا عاشقانه‌اند یا از سیاست حرف می‌زنند یا تم مذهبی دارند و یا فارغ از همه این‌ها با تکیه بر اشعار مولانا مضمونی عرفانی دارند. چاوشی حالا یک خواننده چندوجهی است که هرچند تجربه اجرای صحنه‌ای ندارد اما طرفداران پر و پا قرصی دارد که چاوشی با هر مضمونی هم بخواند،‌ آنها برایش هوادار هستند.
منتقدان چاوشی او را یک «خواننده حکومتی» می‌دانند و این جریان فکری پس از جدال او با همسر یک خواننده لس‌آنجلسی قوت گرفت؛ طرفداران او نیز معتقدند که چاوشی یک «خواننده مردمی» است که همیشه و در هر شرایطی کنار مردم ایستاده و برای مردم خوانده است.
منتقدان چاوشی او را یک «خواننده حکومتی» می‌دانند و این جریان فکری پس از جدال او با همسر یک خواننده لس‌آنجلسی قوت گرفت؛ طرفداران او نیز معتقدند که چاوشی یک «خواننده مردمی» است که همیشه و در هر شرایطی کنار مردم ایستاده و برای مردم خوانده است. حالا با انتشار قطعه «آوازِ خون» دوباره جدال‌ها بین طرفداران و منتقدان محسن چاوشی قوت گرفته است و هشتگ‌های #آواز_خون و #محسن_چاووشی در فضای مجازی ترند شده‌اند.
اما این واکنش‌ها چیست؟
کاربری نوشته است: «در روزگاری که میگن لباس مشکی نپوشید، ما محسن چاوشی هستیم و لباس مشکی رو از تو بقچه در میاریم که بپوشیم.»
کاربر دیگری اظهار کرده است: «صدای محسن چاوشی عجب آتشی دارد،‌ عجب بغضی دارد؛ از دل برآید و لاجرم بر دل نشیند. عیبی نداره، بذار بگن که آوازه‌خون بود و واسه تو روضه‌خون شد.»
کاربری هم در مناقشه بر سر قطعه «آوازِخون» نوشته است: «مردم ما فقط دم از آزادی می‌زنن، ولی وقتی کسی برای امام حسین(ع) بخونه همه مدل فحشی بهش می‌دن...»
در نقطه مقابل، یکی از منتقدان چاوشی هم توییت کرده است: «محسن چاوشی که کلی آدم خوبیه و اعدامی آزاد می‌کنه و برای خوزستانم آهنگ‌ خونده... فقط این خواننده معترض و گوگولی  چند ماه کجا بود؟»
کاربر دیگری نیز نوشته است: «‏همینجوری زندگیمون پر از  پارادوکس بود، محسن چاووشی زد تکمیلش کرد. چه کاری بود آخه آوازه خون!!!»
کاربر دیگری هم معتقد است: «آقای چاوشی اثبات شده هستند. بله عیبی نداره بگذار بگویند، اما اینکه چه کسانی می‌گویند مهم است، اگر دوست داشتید بهش فکر کنید...»
یکی دیگر از توییتری‌ها نیز نوشته است: «هیچ وقت عقایدم و تحمیل نکردم و نمیکنم؛ میدونم قطعاً جاج میشم ولی من همینم ... به قول آقا محسن : ((بذار همه بگن آوازه خون بود و واسه تو روضه خون شد))»
محسن چاوشی هرچند وقت یک‌ بار با انتشار یک تک‌آهنگ جدید بدون توجه به جدال طرفداران و منتقدانش بازار هشتگ و هشتگ‌زنی‌ها را داغ می‌کند، اما هیچ‌گاه درباره دیدگاه و عقایدش و البته رویکرد شخصی‌اش در موسیقی به صورت شفاف توضیخ نمی‌دهد؛ به‌جز یک بار که در کانال تلگرامی خودش نوشت: «از حقِ علی نمی‏گذرم».

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی