[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نوشیدن این آب‌میوه غلیظ فشارخون را کاهش می‌دهد ، روزنامه شیراز نوین

نوشیدن این آب میوه غیرمعمول می‌تواند فشارخون را کاهش دهد.
به گزارش بهداشت نیوز، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که نوعی توت قرمز ریز(لینگون بری یا کوبری) که شبیه کرن بری(توت خرس) است به اندازه کافی برای بهبود عملکرد رگ‌های خونی قدرتمند عمل می‌کند.
نوشیدن آب لینگون بری در درازمدت با گشاد کردن رگ‌های خونی و شل کردن سلول‌های عضلانی صاف درون رگ‌ها، فشارخون را کاهش می‌دهد.
بسیاری از افراد فشارخون بالا را تجربه می‌کنند و بسیاری در معرض خطر بیماری عروقی ناشی از اختلال در عملکرد رگ‌های خونی هستند. تغذیه، علاوه بر دارو، نقش اساسی در مدیریت فشارخون و اختلالات مرتبط با آن مانند بیماری قلبی دارد.
نتایج مطالعه تجربی کنونی نشان داد که یک درمان هشت هفته‌ای با آب غلیظ لینگون بری باعث کاهش فشارخون در موش‌های مبتلا به فشارخون می‌شود.
توت‌ها، چای، کاکائو، سبزیجات و میوه‌های غنی از پلی فنول و آنتی‌اکسیدان، سلامت قلب و عروق را بهبود می‌بخشند. انواع توت‌های نوردیک مانند لینگون بری، توت سیاه، کرن بری و قره گیله منابع عالی پلی فنول‌ها ازجمله فلاونوئیدها، آنتوسیانیدین‌ها و پروآنتوسیانیدین‌ها هستند.
نوردیک، به منطقه‌ای فرهنگی و جغرافیایی در اروپای شمالی و اقیانوس اطلس شمالی گفته می‌شود؛ این منطقه کشورهای دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد همچنین قلمروهای خودمختار الند، گرینلند، سوالبار و فاروئه را شامل می‌گردد.
موش‌های دارای فشارخون ژنتیکی تغذیه‌شده با آب لینگون بری، بیان ژن‌های ایجادکننده التهاب در آئورت را متوقف کردند، اما سایر آب توت‌ها آنقدر مؤثر نبودند.
این امکان وجود دارد که آب لینگون بری با کاهش سطح سرمی برخی از هورمون‌ها که مسئول افزایش فشارخون هستند، اثر ضدالتهابی داشته باشد و همچنین تولید اکسید نیتریک را افزایش می‌دهد که به نوبه خود باعث گشاد شدن عروق خونی و بهبود عملکرد عروق می‌شود.
آن کیویماکی، نویسنده این مطالعه گفت: این یافته‌های تجربی به شواهدی از مطالعات بالینی مقایسه‌ای روی افراد سالم با فشارخون کمی بالا نیاز دارند که در این مرحله به‌جای درمان دارویی، راهنمایی‌های تغذیه‌ای و سبک زندگی دریافت کرده‌اند.
آب لینگون بری جایگزین دارو نیست، اما مکمل غذایی خوبی محسوب می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی