[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فرنگی‌کار جوان فارس : جامعه کشتی نیازمند همیاری و حمایت مالی است، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
دارنده دو مدال طلای نوجوانان آسیا، یک مدال طلای نوجوانان جهان، یک مدال طلای المپیک جوانان و یک مدال طلای جوانان جهان، امیدوار است که بتواند در بازی‌های آسیایی روی تشک برود.
امیررضا ده بزرگی پیش از رسیدن به سن 20 سالگی توانست به دوبنده تیم ملی بزرگسالان هم برسد و بدون شک یکی از امیدهای جدی کسب مدال در المپیک های آینده به شمار می‌رود، اما فعلاً باید خود را در امتحان جدی دیگری محک بزند.
ده بزرگی در اواسط اردیبهشت‌ماه به همراه تیم ملی در مسابقات جام قهرمانان ترکیه روی تشک رفت و در وزن 60 کیلوگرم با اقتداری مثال‌زدنی مدال طلا را از آن خود کرد، او درباره آن رقابت‌ها می‌گوید: مسابقات ترکیه حکم انتخابی تیم ملی را داشت؛ من به همراه دو نفر دیگر از مسابقات قهرمانی کشور معاف بودیم و با نظر آقای باوفا به همراه نفرات اول مسابقات کشوری به ترکیه اعزام شدیم. خوشبختانه من هم توانستم مدال طلا را کسب کنم.
او در مسابقات جوانان آسیا در اردن که همین چند روز پیش برگزار شد، شرکت نکرد، اما در مسابقات جهانی که اواخر مردادماه برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا این آخرین سالی است که در رده سنی جوانان کشتی می‌گیرد، گفت: بله از سال آینده باید به رده امیدها و بزرگسالان بروم. البته سال گذشته در مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور اول شدم و در بهمن‌ماه هم به همراه تیم ملی در مسابقات رنکینگ جهانی شرکت کردم.
اما ده بزرگی با این وضعیت چقدر امیدوار است که در بازی‌های آسیایی هانگژو عضوی از تیم ملی بزرگسالان باشد؟ او در این‌باره می‌گوید: قطعاً امیدوار هستم؛ همه چیز بستگی به همین مسابقات پیش رو دارد و اگر بتوانم مدال بگیرم، امیدوارم بتوانم نظر مثبت کادر فنی تیم ملی بزرگسالان را هم جلب کنم. فکر می‌کنم فاصله دو رویداد جهانی جوانان و المپیک آسیایی، حدود دو ماه با یکدیگر است و زمان خوبی برای ریکاوری و آماده‌سازی خواهم داشت.
وی درباره شرایط مالی و امکاناتی کشتی‌گیران هم بیان کرد: از نظر مالی که متأسفانه هیچ مسئولی حمایت مالی نمی‌کند، اما از نظر امکاناتی از زمانی که آقای دبیر مسئولیت فدراسیون را به عهده گرفته، شرایط خیلی بهتر شده. خانه کشتی که قبلاً اصلاً در شأن کشتی‌گیران نبود، حالا وضعیت مطلوبی پیدا کرده و به طور کلی آقای دبیر خیلی هوای بچه‌ها را دارد.
او درباره وضعیت امکاناتی کشتی شیراز هم گفت: در شیراز هنوز مشکلاتی داریم؛ در هیئت فارس هم آقای خوبیاری تلاش زیادی می‌کند تا امکانات مطلوب برای بچه‌ها فراهم شود، اما نیاز به همیاری و حمایت مالی دارد.
به گزارش شیرازنوین، رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی آسیا در حالی روزهای 24 و 25 تیرماه در شهر امان اردن برگزار شد که دلاورمردان ایران با کسب 5 مدال طلا، 1 مدال نقره و 4 مدال برنز ضمن کسب عنوان قهرمانی در تمامی اوزان نیز صاحب مدال شدند. 
اما اتحادیه جهانی کشتی در فاصله ۲۴ روز تا برگزاری رقابت‌های جوانان جهان با لغو میزبانی ورشو لهستان از این مسابقات، اردن را به‌عنوان میزبان جدید این رقابت‌ها معرفی کرد. این اتحادیه دلیل این امر را خودداری لهستان در دادن فرصت برابر به همه کشورها برای حضور در این مسابقات بدون در نظر گرفتن ملیت آنها و تبعیض میان ورزشکاران که بر خلاف دستورالعمل کمیته بین‌المللی المپیک است، عنوان کرد.
رقابت‌های کشتی زیر ۲۰ سال قهرمانی جوانان جهان براساس تاریخ قبلی و از ۲۳ تا ۳۰ مرداد به میزبانی امان، پایتخت اردن برگزار می‌شود.
هفتمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان از امروز یکم مردادماه تا  11 مرداد در محل کمپ تیم‌های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.
 اسامی نفرات دعوت‌شده که می‌باید از ساعت 15 روز یکشنبه اول مردادماه در محل برگزاری اردو حضور داشته باشند به شرح زیر است:
55 کیلوگرم: علی احمدی وفا(خوزستان)، 60 کیلوگرم: امیررضا ده بزرگی(فارس)، محمد عشیری(خوزستان)، 63 کیلوگرم: رضا قیطاسی(خوزستان)، احمدرضا محسن نژاد(خوزستان)، 67 کیلوگرم: اهورا بویری(خوزستان)، 72 کیلوگرم: سیدمحمد مهدی میری(تهران)، 77 کیلوگرم: علی‌رضا عبدولی(خوزستان)، 82 کیلوگرم: میثم شاکری(خوزستان)، یاسین یزدی(مازندران)، 87 کیلوگرم: ابوالفضل چوبانی(آذربایجان شرقی)، امیررضا مرادیان(تهران)، 97 کیلوگرم: امیررضا اکبری(مازندران)، 130 کیلوگرم: فردین هدایتی(مازندران)، سرمربی: حمید باوفا، مربیان: بختیار تقوی نیا، ملک محمد بویری، بهروز حضرتی پور، روح‌الله دل انگیز، آرین قاسمی، مربیان بدنساز: دکتر بهمن میرزایی و دکتر محمد سرلک، ماساژور: محمدرضا صادقی و سرپرست: رمضان جمال پور.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی