[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا ۲۰۲۳

مسابقات وزنه برداری نوجوانان و جوانان آسیا در دو بخش دختران و پسران  به میزبانی هندوستان در حال برگزاری است. وزنه برداری دختران ایران برای اولین بار در رده سنی نوجوانان و جوانان صاحب پنج مدال طلا شد. 
رقابت دسته ۶۴ کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا ۲۰۲۳ به میزبانی هند برگزار شد و ایران در این وزن صاحب پنج مدال طلا، دو نقره و یک برنز شد و برای نخستین بار قهرمانی دسته ۶۴ کیلوگرم نوجوانان و جوانان به دو دختر ایرانی رسید. فاطمه کشاورز قهرمان مرودشتی تیم ملی وزنه‌برداری جوانان ایران، در وزن ۶۴ کیلوگرم دختران، با ثبت رکورد ۸۶ کیلوگرم در حرکت یک ضرب به مدال نقره رسید و در حرکت دوضرب با ثبت رکورد ۱۱۱ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. کشاورز در مجموع نیز با ثبت رکورد ۱۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسید.  در بخش پسران و در دسته ۸۹ کیلوگرم نیز فرهاد قلی‌زاده در رقابت‌های نوجوانان قهرمانی آسیا صاحب دو مدال طلا و یک نقره شد. قلی‌زاده در پیکارهای جوانان هم موفق ظاهر شد و به یک مدال نقره و یک مدال برنز دست یافت. در دسته ۹۶ کیلوگرم و در مسابقات نوجوانان آسیا، حمیدرضا زارعی موفق به کسب مدال نقره در حرکت دوضرب و مدال برنز مجموع گردید. در همین دسته ۹۶ کیلوگرم در رقابت های جوانان آسیا، علیرضا نصیری در حرکت یک‌ضرب، دوضرب و مجموع، موفق به کسب سه مدال نقره شد. نصیری در حرکت یک ضرب با مهار وزنه ۱۵۶ کیلوگرمی، و در دوضرب با موفقیت  وزنه ۱۹۶ کیلوگرم را بالای سر برد و دوم شد و در مجموع نیز با ثبت ۳۵۲ کیلوگرم سومین مدال نقره را هم به سینه زد. و اما روز پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ و در ادامه رقابت های وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان آسیا در هندوستان، ابوالفضل زارع پسر شایسته مرودشت، در دسته ۱۰۲ کیلوگرم دست به کار بزرگی زد و ۴ مدال طلا و ۲ نقره برای کشورمان به ارمغان آورد. ابوالفضل در رقابت‌های نوجوانان به سه مدال طلا دست یافت. او پس از اینکه خیالش از قهرمانی در رقابت های نوجوانان راحت شد به مدال‌های جوانان یورش برد و در یک ضرب مدال طلا را به گردن آویخت و دو نقره نیز در دوضرب و مجموع صید نمود. در ادامه این مسابقات، کورش زارع و حسین عمادی دو وزنه‌بردار دیگر اهل استان فارس نیز در دسته ۱۰۲ کیلوگرم به روی تخته میروند. مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا به میزبانی هند در حال برگزاری است و تیم پسران با ۱۵ وزنه‌بردار در این مسابقات شرکت کرده است.
تیم های ملی نوجوانان و جوانان ایران با مربیگری سید هادی پانزوان در این رقابت ها حضور دارد که او را مرتضی رضائیان و سجاد بهروزی، دو کمک مربی اهل استان فارس یاری می‌کنند. سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی رییس و نایب رییس فدراسیون نیز در این مسابقات حضور دارند.
در تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان دختر و پسر ایران، مجموعاً هشت وزنه بردار از استان فارس حضور دارند که تا هنگام تنظیم این خبر شش وزنه‌بردار به کار خود در این رقابت‌ها پایان داده‌اند.

 

تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی