[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

توصیه‌های پلیس مرودشت در خصوص پیشگیری از کلاهبرداری

توصیه‌های پلیس مرودشت در خصوص پیشگیری از کلاهبرداری 

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت به شهروندان توصیه کرد برای پیشگیری از کلاهبرداری، توصیه های پلیسی زیر را مدنظر قرار دهند. 
1- به ظاهر موجه، شیک، زبان چرب، وعده و وعید کسانی که نمی‌شناسید اطمینان نکنید.
2-هر گونه معامله ملک، خودرو و .. را در مراکز و محل‌های مجاز مربوط به این کار و در قبال دریافت اسناد و مدارک معتبر و با تایید مدارک از سازمان مربوطه انجام دهید.
3-هرگونه کار اداری، قضائی را شخصاً و با مراجعه به آن اداره یا سازمان پیگیری کنید به افراد واسطه یا مدعی نفوذ در آن اداره و سازمان اطمینان نکنید .
4-به قول و گفته مدعیان دارای رابطه دوستی و نسبی با مسئولان کشوری و لشکری، اداری و قضائی اطمینان نکنید .
5-آگاه باشید برای واریز وجه نقد به حساب شما نیازی به اعلام رمز اول و دوم و یا مراجعه شما به دستگاه خودپرداز نیست.
6-از نگهداری رمز عبور کارت عابر بانک در کنار کارت خودداری کنید.
7-از تحویل کارت عابر بانک به افراد ناشناس که در کنار دستگاه خود پرداز ایستاده‌اند جهت برداشت وجه خودداری کنید .
8-مدارک شناسایی مانند گذرنامه، گواهینامه، کارت ملی و مدارک تحصیلی را پس از طی مراحل قانونی و از سازمان‌های مربوط دریافت کنید.
9-اگر کسی تقاضای سپردن ضمانت جهت دریافت وام، پرداخت بدهی، آزادی زندانی و سایر امور از شما داشته باشد ابتدا به عواقب آن فکر کنید. اگر قصد قبول ضمانت را داشتید حداقل افراد شناخته شده و مورد اطمینان برای شما باشند .
10-بخاطر داشته باشید چندین سال است که افراد تحت عنوان شرکت‌های هرمی و گلدکوئیست و .. اموال مردم را به غارت برده‌اند، عضویت در این شرکت‌ها از نظر قانونی جرم است .
11-اگر پیامکی تحت عنوان خرید کالا و یا خدمات و یا برنده شدن شما در قرعه کشی و یا پیدا کردن زیرخاکی و گنج دریافت کردید، حتماً تامل کنید و طعمه افراد شیاد و کلاهبردار نشوید .
12-گاهی افرادی در بانک‌ها به بهانه شلوغی به شما مراجعه و از شما می خواهند که چک را به ایشان داده و مبلغ چک را از وی دریافت نمایید، توجه داشته باشید اینگونه افراد جاعل و کلاهبردار هستند.

فرماندهی انتظامی 
شهرستان مرودشت
 معاونت فرهنگی واجتماعی

 

تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی