اطلاعات کلی خبر
عنوان خبر : پیشرو در ارائه خدمات الکترونیک هستیم
کد خبر : ۱۶۶۷
تعداد بازدید : ۵۸۲
متن کامل خبر

یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت ارتباطات در دوره جدید که به‌کرات نیز از سوی وزیر ارتباطات موردتأکید بوده و همچنان در حال پیگیری است، پروژه مهم و راهبردی ایجاد «پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت» است. به گزارش شیرازتحلیل، برای اطلاع از آخرین اقدامات و پیشرفت‌ها در این زمینه به بررسی سازمان تأمین اجتماعی، یکی از دستگاه‌های بزرگ و لزوم استفاده از خدمات پنجره ملی خدمات هوشمند دولت در این سازمان پرداختیم. ابراهیم کشاورز مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی فارس، بیان داشت: با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی قریب ۵۰ درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش بیمه ای خود قرار داده است، از مجموعه سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات الکترونیکی بوده است. کشاورز اظهار داشت: این سازمان از سال ۹۹ با اتصال و اشتراک به بانک‌های اطلاعاتی خود در پنجره ملی بیش از ۹۰ درصد از خدمات خود را به صورت غیرحضوری ارائه داده و تاکنون قادر به ارائه ۴۰ نوع خدمت برخط به مراجعان و بیمه‌شدگان است که پیش از آن دریافت خدمات به صورت حضوری صورت می‌گرفت. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی فارس بیان داشت: امروز با ارائه خدمات الکترونیکی در زمینه‌های مختلف موفق به کاهش ۷۰درصدی مراجعان در شعب شده ایم و قریب ۹میلیون بار مراجعه حضوری به شعبات تأمین اجتماعی کاهش یافته است. ابراهیم کشاورز در خصوص زیرساخت‌ها و سامانه‌های موردنیاز اینگونه گفته است که تکالیف و موارد و مشکلاتی که برعهده سازمان بوده، حل شده و در حال حاضر با سرعت بالایی مردم خدمات را دریافت می‌نمایند و کمترین معطلی وجود ندارد.