اطلاعات کلی خبر
عنوان خبر : کمربندی شیراز، قرارگاه بزرگ سازندگی
کد خبر : ۱۸۴۵۴
تعداد بازدید : ۱۶۰
متن کامل خبر

سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر آیین بازدید از پروژه‌های ایمن‌سازی کمربندی جنوبی و آسفالت معابر سطح شهر در نوبت شب برگزار شد. پروژه‌های ایمن‌سازی کمربندی جنوبی و آسفالت معابر سطح شهر مقصد ششمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران بود که با حضور نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران شهری برگزار شد. بهره‌مندی از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خواستار بهره‌مندی از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در راستای پیشبرد امور شد. سیدابراهیم حسینی در آیین بازدید از پروژه‌های ایمن‌سازی کمربندی جنوبی و آسفالت معابر سطح شهر با تبریک فرارسیدن دهه کرامت افزود: برای حل مشکلات مردم جلسات منظم و منسجمی با حضور مسئولان ارشد استان به صورت ماهیانه برگزار می‌شود و موضوعات اساسی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد. راه‌اندازی شیفت شب، گامی مؤثر در راستای خدمت‌رسانی شهردار کلان‌شهر شیراز در آیین بازدید از پروژه‌های ایمن‌سازی کمربندی جنوبی و آسفالت معابر سطح شهر، بر اجرای پروژه‌ها بر اساس برنامه زمان‌بندی شده تأکید کرد و راه‌اندازی شیفت شب را گامی مؤثر در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان دانست.محمدحسن اسدی با تبریک فرارسیدن دهه کرامت از شیوه اطلاع‌رسانی رویدادهای هفته شیراز قدردانی کرد و بیان داشت: امروزه پروژه‌ها زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسند که این امر بیانگر تلاش جهادی خدمتگزاران مردم در مدیریت شهری است. او با تأکید بر نصب تابلو روزشمار بر پروژه‌های عمرانی گفت: تا نیمه اول خردادماه برنامه زمان‌بندی پروژه‌های عمرانی از طریق تابلو روزشمار به اطلاع مردم خواهد رسید. اسدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این موضوع که عملیات سامان‌دهی و ایمن‌سازی کمربندی شیراز بیش از دو دهه در میان دستگاه‌های مختلف مورد بحث قرار داشت، اظهار داشت: طی یک سال اخیر عملیات ایمن‌سازی 18 کیلومتر از کمربندی به شهرداری شیراز واگذار شده که پیشرفت 75درصدی داشته است. به گفته شهردار کلان‌شهر شیراز، از 42 کیلومتر طول کمربندی شیراز، 18 کیلومتر از سلطان‌آباد تا پل امام حسن مجتبی(ع) به شهرداری شیراز برای اجرای عملیات ایمن‌سازی و آسفالت سپرده شد. مقام ارشد شهرداری شیراز از اختصاص اعتبار 500میلیارد تومانی برای ایمن‌سازی 18کیلومتر از کمربندی شیراز خبر داد. وی با بیان اینکه هزینه‌های اداره شهر با درآمدهای عوارض همخوانی ندارد، بیان کرد: اجرای شیفت شب هزینه‌های دوچندانی را بر مدیریت شهری تحمیل می‌کند؛ اما کوتاه شدن زمان بهره‌برداری و رفاه شهروندان در اولویت است. اسدی از تمرکز شهرداری شیراز بر «جهش آسفالت» خبر داد و افزود: در سال گذشته 6میلیون مترمربع از معابر شیراز به ارزش 1200میلیارد تومان آسفالت شد. شهردار کلان‌شهر شیراز از تهیه و تولید 700هزار تن آسفالت به صورت شبانه‌روزی خبر داد و افزود: اولویت آسفالت با مناطق محروم و کم‌برخوردار است. او خاطرنشان کرد: پروژه‌های متعددی در کلان‌شهر شیراز بر ریل سازندگی قرار دارند و در تلاش هستیم تا بر اساس برنامه زمان‌بندی شده به بهره‌برداری برسند. وی در بخش پایانی سخنانش از رونمایی سند سومین حرم اهل بیت(ع) در روزهای آتی خبر داد. خدمت‌رسانی شبانه‌روزی، مصداق کار جهادی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از تلاش جهادی مدیریت شهری قدردانی کرد و از احداث کمربندی جدید خبر داد. ابراهیم عزیزی در آیین بازدید از پروژه‌های ایمن‌سازی کمربندی جنوبی و آسفالت معابر سطح شهر با قدردانی از مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: علی‌رغم همه تلاش‌ها و توطئه‌های مذبوحانه دشمنان، نقش شهرداری شیراز در برگزاری پرشور انتخابات شایسته تقدیر است. او خدمت‌رسانی شبانه‌روزی شهرداری شیراز را مصداق کار جهادی توصیف کرد و افزود: کمربندی جدید شیراز از سه‌راهی قلات آغاز شده و پس از عبور از محورهای حسینی الهاشمی، خان زنیان، سیاخ دارنگون، پل فسا، بزرگ‌راه شیراز- اصفهان و تنگ خیاره به طور کامل شیراز را دور می‌زند. عزیزی خواستار اجرایی‌سازی تفاهم‌نامه شهرداری شیراز و وزارت راه و شهرسازی پیرامون اجرای تقاطع‌ها و مسئولیت‌های محوله شد و اظهار داشت: نقش‌آفرینی شهرداری شیراز در عرصه سازندگی نشان از آینده‌نگری دارد. نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمربندی فعلی فرصتی برای حمل و نقل و توسعه پایدار است، افزود: سازندگی و ایمن‌سازی کمربندی به همت شهرداری در فواصل زمانی کوتاه و بلندمدت اثرگذار خواهد بود. وی نقش بسیاری از پروژه‌های شهرداری شیراز را فرامنطقه‌ای دانست و تصریح کرد: شیراز در قامت سومین حرم اهل بیت(ع) از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که باید نسبت به توسعه زیرساخت‌های آن همت گماشت. عزیزی تلاش جهادی شهرداری شیراز را وام‌دار نگاه راهبری شورای اسلامی شهر دانست و بیان داشت: تصمیمات هوشمندانه پارلمان شهری زمینه‌ساز توسعه پایدار است. پایبندی دستگاه‌های دولتی به تعهدات قانونی در ادامه این بازدید شبانه، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز خواستار صیانت از بیت‌المال و پایبندی دستگاه‌های دولتی به انجام تعهدات قانونی شد. رضا محمدیان با نکوداشت فرارسیدن دهه کرامت، پیرامون وضعیت بحرانی کمربندی شیراز گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر خارج از وظایف و تعهدات خود نسبت به ایمن‌سازی محور کمربندی همت گماشتند. او با گلایه از دستگاه‌هایی که نسبت به وظایف قانونی خود کوتاهی می‌کنند، اظهار داشت: بودجه‌ای که در کمربندی توسط شهرداری صرف می‌شود، می‌توانست در شهرک‌های اطراف و نقاط محروم شیراز هزینه شود که رضایت بیشتر مردم را به همراه دارد. رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز از اصحاب رسانه درخواست کرد تعهدات وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو را پیرامون کمربندی شیراز به صورت جدی و مستمر پیگیری کنند. محمدیان در بخش دیگری از سخنانش طرح جهش آسفالت شهرداری شیراز را شایسته تقدیر خواند و افزود: افزایش عمر آسفالت و ارتقای کیفی آن مورد نظر کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز است. وی از صبوری شهروندان به واسطه مشکلاتی که در حین عملیات عمرانی به وجود می‌آید، قدردانی کرد و از اجرای جهش آسفالت به صورت شبانه‌روزی خبر داد. جهش هدفمند در عرصه عمران معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز از تلاش مدیریت شهری به منظور ایمن‌سازی کمربندی و اجرای هدفمند جهش آسفالت خبر داد. محمد امین از کمربندی شیراز به عنوان یکی از محورهای پرخطر کشور یاد کرد و افزود: مسئولیت ایمن‌سازی بخش عمده‌ای از کمربندی شیراز در پایان سال 1401 به شهرداری شیراز سپرده شد. وی از آغاز عملیات اجرایی کمربندی شیراز در مردادماه 1402 خبر داد و افزود: امروز با گذشت 9 ماه، بیش از 75 درصد از عملیات ایمن‌سازی کمربندی انجام شده است. امین از اجرای عملیات شانه‌سازی به وسعت 28 کیلومتر خبر داد و افزود: عملیات نصب 15 کیلومتر نصب جداگر طولی (نیوجرسی) در طول کمربندی شیراز انجام شده که این امر نقش ارزنده‌ای در ایمن‌سازی و پیشگیری از سقوط خودروها در رفوژ میانی مسیر دارد. معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز از اجرای 80هزار مترمربع عملیات تراش و ترمیم آسفالت در محور کمربندی شیراز خبر داد و افزود: جهش آسفالت در مقیاس گسترده و با رعایت اصول کیفی انجام می‌پذیرد. او با بیان اینکه تکمیل تقاطع‌های نیمه‌تمام در کمربندی به همت شهرداری شیراز انجام می‌شود، اظهار داشت: تکمیل تقاطع شهید فرصتیان و احداث دوربرگردان‌های غیرهمسطح نقش مهمی در ایمن‌سازی منطقه دارد. به گفته معاون شهردار شیراز، ایجاد روشنایی معابر در زمره وظایف ذاتی شهرداری‌ها قرار نمی‌گیرد و بر این اساس تفاهم‌نامه‌ای با شرکت توزیع برق شیراز منعقد شده که بر پایه آن تأمین تجهیزات را شهرداری برعهده می‌گیرد و عملیات نصب و اجرا برعهده شرکت توزیع برق است. صیانت از بیت‌المال در کمربندی شیراز معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در ششمین مرحله از بازدیدهای شبانه گفت: بیش از 1500 تابلو انتظامی و راهنمایی از جنس کامپوزیت در طول کمربندی شیراز نصب شده که ماندگاری به مراتب بیشتری نسبت به نمونه‌های قبلی دارد. هادی شه‌دوست شیرازی افزود: نصب بیش از یک‌هزار گل‌میخ و استوانه‌های ترافیکی گوشه‌ای از اقدامات ایمن‌سازی است که در کمربندی شیراز انجام پذیرفته است. او از همکاری با اداره توزیع برق شیراز خبر داد و افزود: در شش نقطه از کمربندی شیراز دوربین‌های ثبت تخلف سرعت نصب شده و اکنون با مشکل برق‌رسانی به پایه‌های دوربین مواجه هستیم. وی با اعلام این خبر که دوربین‌های جدید در کمربندی شیراز طی یک ماه آینده بر مدار قرار می‌گیرند، اظهار داشت: با بهره‌برداری از آنها پایش هوشمند در مقیاس گسترده‌ای صورت می‌گیرد. خودکفایی شهرداری شیراز در تولید آسفالت در ادامه این بازدید شبانه، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز با ارائه آمار و ارقامی گفت: عملیات تراش و ترمیم معابر به وسعت 160هزار مترمربع و با اختصاص 20هزار تن آسفالت انجام شده است. علی حسین عباسی از تولید 240هزار تن آسفالت به همت سازمان عمران شهرداری شیراز خبر داد و افزود: سازمان عمران شهرداری شیراز از بهترین تجهیزات و نیروی توانمند انسانی برای پیشبرد پروژه‌ها و نهضت آسفالت برخوردار است. او در بخش پایانی سخنانش از نقش‌آفرینی مناطق یازده‌گانه به‌موازات سازمان عمران در راستای اجرای جهش آسفالت خبر داد.