اطلاعات کلی خبر
عنوان خبر :
برخورد با ایرلاینها بازدارنده نیست
متن کامل خبر
عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به برخورد با ۲۱ شرکت هواپیمایی، گفت: متأسفانه جریمه شرکتهای هواپیمایی متخلف یکصدم درآمد ناشی از تخلف آنها نبوده ازاین رو برخوردها بازدارنده نیست.
سیدحسین افضلی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به گزارش سازمان هواپیمایی درخصوص برخورد با 21 شرکت هواپیمایی متخلف در سه ماهه نخست سال جاری، گفت: برخورد با ایرلاینهای متخلف لازم است اما باید بدانیم که تعداد شرکتهای هواپیمایی متخلف بیش از 21شرکت را شامل میشود.
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه عدم ثبات در اکثر بخشهای شرکتهای هواپیمایی مشهود است، افزود: متأسفانه عدم قانونمداری و ضابطهمداری در این شرکتها مشکلات عدیدهای را برای مردم ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه نرخگذاریهای سلیقهای درمورد بلیت هواپیما انتقاد اصلی مسافران را رقم زده است، تصریح کرد: اینکه سازمان هواپیمایی و سازمان تعزیرات حکومتی با تخلفهای رخ داده در شرکتهای هواپیمایی برخورد میکنند اقدام مثبتی است اما نتیجه این اقدامات از سوی مردم قابل مشاهده نیست.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر اینکه برخوردهای صورتگرفته با شرکتهای هوایی متخلف کفایت نمیکند، گفت: سازمان هواپیمایی باید با سازوکاری قویتر پیشبینی برنامههایی علاوه بر برخورد با شرکتهای متخلف را در دستور کار خود قرار دهد.
افضلی با بیان اینکه برخوردها با شرکتهای هواپیمایی متخلف باید قاطعتر باشد، افزود: متأسفانه جرایمی که برای شرکتهای متخلف درنظر گرفته میشود بازدارندگی خوبی ندارد.
وی با تأکید بر اینکه برخورد با شرکتهای متخلف هواپیمایی باید به گونهای باشد که اقدام به تخلف برای شرکتها صرفه نداشته باشد، تصریح کرد: باید برخورد با متخلفان در این حوزه به گونهای باشد که میزان جریمه پرداختی از سوی آنها اجازه ارتکاب به تخلف دیگر را ندهد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: متأسفانه هزینهای که متخلف به عنوان جریمه پرداخت میکند یکصدم درآمد ناشی از تخلف وی نیست.
وی با تأکید بر ضرورت ساماندهی وضعیت شرکتهای هواپیمایی، گفت: سازمان هواپیمایی باید سلسله اقداماتی را در حوزه بهبود وضعیت این شرکتها در نظر بگیرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس به مصادیق تخلف شرکتهای هواپیمایی ورودی خواهد داشت تا به این ترتیب رضایتمندی مسافران افزایش یابد.