اطلاعات کلی خبر
عنوان خبر : دستورالعمل جدید حقوق مسافران هوایی ابلاغ شد
کد خبر : ۲۸۰۳
تعداد بازدید : ۲۸۰
متن کامل خبر

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ابلاغ دستورالعمل جدید حقوق مسافر و اجرای آن در همه بخش‌های هوایی و فرودگاهی خبر داد. «محمد محمدی بخش» دیروز یکشنبه در حاشیه ششمین نمایشگاه حمل و نقل در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بعد از رایزنی و جلسات مستمر با تمام ذی‌نفعان بخش حمل و نقل، آیین‌نامه جدید حقوق مسافر ابلاغ و برای اجرا در اختیار بخش هوایی گذاشته شد. به گزارش ایرنا، یک سالی می‌گذرد که مسافران بخش هوایی در انتظار ابلاغ «آیین‌نامه جدید حقوق مسافر» هستند و برخی شرکت‌های هواپیمایی در غیاب این غیبت طولانی، به تضییع حقوق مسافر ادامه می‌دهند. سازمان هواپیمایی در آیین‌نامه جدید حقوق مسافر با رویکرد جلب اعتماد از دست رفته مردم، جریمه ۳۰درصدی تأخیر را به عددی افزایش داده است که اگر ایرلاینی امکان پرواز به موقع را نداشته باشد به جای اعلام تأخیر کلاً پرواز را «کنسل» کند. هفته گذشته ایرنا در گزارشی از تخلف یکی از شرکت‌های هواپیمایی پرده برداشت. این شرکت با ارائه «سبد متنوع اما خیالی فروش بلیت» سعی در جلب نظر افراد را داشت؛ به طوری که هواپیمایی کیش برای مشتریان پیشنهادهای زیادی را به نمایش می‌گذارد که در ابتدا دست شما برای انتخاب ساعت و نوع صندلی در هر روز باز است، اما بعدها مشخص شده بود که در ساعات ارائه شده، پروازی وجود ندارد.