اطلاعات کلی خبر
عنوان خبر : خودکفایی فارس کلید خورد
کد خبر : ۶۹۰۰۷
تعداد بازدید : ۷۵
متن کامل خبر

رئیس کل دادگستری فارس گفت: اکثر نیازهای ادارات و دستگاه‌های مختلف استان در شهرک صنعتی شیراز تولید می‌شود و هیچ لزومی ندارد که خرید محصولات از بیرون استان باشد. به گزارش دریافتی شیرازنوین، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی شیراز با تأکید بر اهمیت حمایت از تولیدکنندگان در شرایط اقتصادی کشور، عنوان کرد: اولویت کاری دستگاه قضا در استان فارس حمایت از تولیدکنندگان است تا بتوانیم در موضوع تولید بر اساس برنامه‌های اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم. او افزود: همه دستگاه‌های اداری به نحوی عمل کنند که صنعت استان فارس تقویت شود و بتوانند با حمایت از تولیدکنندگان بومی، هزینه‌های خود را هم کاهش دهند. حمایت حقوقی و قضایی از ۷۴ شرکت تولیدی در سال جاری از دیگر موارد مهم مطرح شده در بازدید میدانی از کارخانه تولیدی دکوران در شهرک صنعتی شیراز بود که رئیس‌کل دادگستری استان فارس به آن اشاره داشت. حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم با گلایه از اینکه مصرف‌کنندگان باید در راستای حمایت از صنعت بومی توجه جدی داشته باشند، گفت: فارس از نظر تولیدات محصولات مختلف باکیفیت و به مراتب با قیمت پایین‌تر، توانمندی‌های منحصربه‌فردی دارد که این ظرفیت می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز مصرف‌کنندگان و حتی صادرات برون استانی باشد. او ادامه داد: هیچ دلیلی ندارد در شرایطی که مصرف‌کنندگان به ویژه دستگاه‌های اداری امکان خرید محصولات تولیدی نظیر فرآورده‌های چوبی و مبلمان و تجهیزات اداری داشته باشند، اما خرید خود را استان‌های هم‌جوار یا غیرهم‌جوار و حتی خارج از کشور انجام دهند و به تولیدکنندگان و اشتغال استان آسیب وارد کنند که البته این موضوع هم در فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالاهای ایرانی و هم در بیانات مسئولان ارشد فارس در زمینه حمایت از کالاهای بومی استان تأکید شده است. رئیس سازمان صمت فارس با بیان اینکه وظیفه داریم شرایط مناسبی را برای تولیدکنندگان فراهم کنیم، اظهار کرد: بر این باوریم که فرایند تولید فقط یک بخش مهم در تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی محسوب می‌شود و بخش مهم‌تر از آن به رقابت تولیدکنندگان در بازار مصرفی ارتباط دارد که لازم است در این راستا هم نیازسنجی‌ها در مدل مدیریتی عرضه و تقاضا ملاک عمل قرار بگیرد و هم اینکه با تبلیغات مؤثر و روش‌های نوین بازاریابی و بازارسازی برای محصولات تولیدی بتوانند تولیدات خود را به طور مناسبی عرضه کنند. ایزدی خاطرنشان کرد: رونق بنگاه‌های اقتصادی در مقیاس خرد و کلان بیش از هر چیز به مدیریت کارآمد عاملان این موضوع ارتباط دارد که انتظار می‌رود از ظرفیت جوانان نخبه و متخصص نیز به عنوان یک فرصت طلایی استفاده مناسبی شود.