اطلاعات کلی خبر
عنوان خبر : انسان‌ها در این هوا بیشتر عمر می‌کنند
کد خبر : ۶۹۵۲
تعداد بازدید : ۱۱۱
متن کامل خبر

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که دمای پایین‌تر، ممکن است به شما کمک کند تا عمر طولانی‌تری داشته باشید. به گزارش بهداشت نیوز، تحقیقات گذشته چند دلیل، پشت پدیده جذاب سرما ارائه کرده است. اکنون دانشمندان دانشگاه کلن آلمان از آزمایش‌هایی بر روی کرم‌ها استفاده کرده‌‌اند تا دلیل احتمالی دیگری را شناسایی کنند. محققان دریافتند که سردی فرآیندی را هدایت می‌‌کند که از طریق آن پروتئین‌های آسیب‌‌دیده از سلول‌ها حذف می ‌شوند. چندین بیماری تخریب‌کننده عصبی از جمله آلزایمر و پارکینسون که می‌‌تواند با بالا رفتن سن ما به‌وجود بیایند، با تجمع پروتئین‌های بد مرتبط هستند، بنابراین کشف اینکه چگونه دما بر این فرآیند تأثیر می‌ گذارد، گام مهمی به جلو از نظر یافتن راه‌هایی برای کاهش بالقوه یا حتی کاهش است. در حالی که بعید است نشستن در هوای سرد به این زودی‌ها یک گزینه درمانی باشد، درک عملکرد فرآیندهایی که دمای سرد شروع می‌شود، می‌تواند به ما کمک کند تا آنها را از طریق استفاده از درمان‌های هدفمند تکرار کنیم. محققان می‌گویند که دمای بسیار پایین مضر است، اما کاهش متوسط دمای بدن می‌تواند اثرات مفیدی برای ارگانیسم داشته باشد. اگرچه اثرات دمای پایین در طول عمر بیش از یک قرن پیش گزارش شده است، اما اطلاعات کمی در مورد تأثیر دمای سرد بر طول عمر و سلامتی وجود دارد. در این راستا، محققان آزمایشاتی را روی کرم Caenorhabditis elegans و روی سلول‌های انسانی کشت‌‌شده در آزمایشگاه انجام داده و دریافتند که دمای سردتر منجر به حذف توده‌های پروتئینی می‌‌شود که در مدل‌های حیوانی و سلولی اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) و بیماری هانتینگتون تجمع می‌‌کنند. این کار از طریق ساختارهایی به‌نام پروتئازوم‌ها انجام شد که ضایعات پروتئین را تجزیه می‌کنند. فقط یک اُفت متوسط دما لازم بود تا فعال‌کننده، عمل کرده و تجمع پروتئین بالقوه خطرناک را پاک کند. این تیم پژوهشی همچنین دریافتند که کمی مهندسی ژنتیک هوشمندانه می‌تواند، فعالیت پروتئازوم را تنظیم کرده و بدون خنک شدن به همان نتیجه برسد. این موضوع امکان درمان‌هایی را افزایش می‌‌دهد که می ‌توانند این فعال ‌کننده‌های پروتئازوم را بدون توجه به دمای بدن حفظ کنند. دیوید ویلچز (David Vilchez)، زیست‌شناس دانشگاه کلن آلمان و یکی از پژوهشگران این مطالعه می ‌گوید: روی‌هم‌رفته، این نتایج نشان می‌‌دهد که چگونه در طول تکامل، سرما تأثیر خود را بر تنظیم پروتئازوم حفظ کرده است. او می افزاید: این یک یافته هیجان‌انگیز است و هنوز چیزهای زیادی برای کشف در مورد رابطه بین دمای سردتر و افزایش سن وجود دارد. به‌عنوان مثال، میانگین دمای داخلی بدن انسان در طول دهه‌ها به‌طور پیوسته کاهش یافته که ممکن است بر افزایش امید به زندگی تأثیر بگذارد. با نگاهی دقیق‌تر به اینکه دقیقاً چه چیزی زیربنای این رابطه است، محققان امیدوارند که فعال ‌کننده پروتئازوم بتواند راهی برای مقابله با پیری به روشی سالم‌تر باشد. شرح کامل این تحقیق در Nature Aging منتشر شده است.