اطلاعات کلی خبر
عنوان خبر : خواب در‌این وقت مرگ را به شما هدیه می‌دهد
کد خبر : ۷۶۵۱۴
تعداد بازدید : ۴۹
متن کامل خبر

صدآنلاین: خواب مناسب خوابی است که در زمان مناسب هم باشد که مکرراً تأکید می‌شود که شب‌ها بخوابید و اگر در روز می‌خوابید خواب روز را کم کنید. خوابیدن در ساعاتی از روز باعث حملات قلبی و تشنج و حتی مرگ می‌شود. پس بهتر است ‌این مقاله را بخوانید و بعد از این برنامه خواب خود را منظم کنید. به گزارش صدآنلاین، خواب یک سوم از زندگی هر فرد را تشکیل داده که درصورتی که‌ این خواب با کیفیت باشد فرد دوسوم دیگر زندگی خود را با موفقیت می‌تواند سپری کند. ولی حواستان باشد که خواب با کیفیت، خوابی است که در مدت شب به وقوع بپیوندد، متخصصین طب سنتی تأکید دارند که خواب روز خوابی است که اگر زیاد و ادامه‌دار باشد باعث مرگ فرد می‌شود. پس شما هم اگر می‌خواهید بمیرید ‌این موقع از روز بخوابید!! منیر السادات روح اللهی درباره ساعت بیولوژیک بدن و تأثیر آن در بدن اظهار داشت: خداوند می‌فرماید ما شب را برای شما مایه آرامش قرار دادیم و نباید ریتم شب به هم بخورد ولی امروزه استفاده از چراغ خواب‌ها موجب تغییر شده است. به گفته وی، افراد باید بین ساعت 9 تا 2 صبح خواب باشند چرا که ‌این ساعت طلایی برای خواب بوده و سیستم هورمونی بدن فرد به خواب 9 شب تا 2 صبح نیاز دارد. دستیار تخصصی طب سنتی ‌ایران افزود: بسیاری از افراد عادت کرده‌اند که روزها بخوابند و شب‌ها بیدار باشند که ‌این مسئله بر سیستم بدنی آن‌ها تأثیرگذار است و در طب سنتی‌ ایران خواب دم غروب به خواب هلاکت یا مرگ تشبیه شده است. روح اللهی با بیان ‌اینکه غده هیپوتالاموس در زمان بین 9 شب تا 2 صبح بیشترین فعالیت خود را دارد، گفت: امروزه ریتم بدن به هم خورده است چرا که خیلی از افراد تا نیمه شب بیدارند و مشغول تماشای تلویزیون یا کار با رایانه هستند و ناخواسته به بدن خود آسیب می‌رسانند. وی گفت: خواب بی‌موقع و دیرهنگام، پیری زودرس را در پی دارد. دستیار تخصصی طب سنتی ‌ایران با اشاره به ‌اینکه از اختلالات دیگری که با بیداری شبانه ممکن است بروز ‌کند، اختلالات تخمدان در زنان است، افزود: غدد فوق کلیه 3 هورمون اصلی بدن را می‌سازد و بخش عمده‌ای از ‌این هورمون‌ها، هورمون جنسی است. وی با بیان ‌اینکه هورمون آلدوسترون تنظیم کننده فشار خون است و بخشی از نمک و الکترودهای بدن را نیز تنظیم می‌کند، خاطرنشان کرد: یک هورمون دیگر به نام کورتیزول وجود دارد که کورتون طبیعی بدن است که بر سوخت و ساز قند، پروتئین‌ها و بسیاری از قسمت‌های سیستم بدن تأثیر می‌گذارد و طبیعت بدن به این هورمون وابسته است. بی‌نظمی ‌و عدم تعیین زمان مشخص برای خواب، بر عملکرد ‌این هورمون‌ها تأثیر منفی و مستقیم می‌گذارد. عوارض خواب روز بسیاری از افراد در طول روز می‌خوابند که خود عامل بروز بسیاری از بیماری‌هاست؛ ‌این افراد باید به تدریج عادت خوابیدن در طول روز را ترک کنند تا بدن لطمه نبیند؛ چرا که تغییر عادت ناگهانی خود مشکل دیگری است. در ‌این باره یک متخصص طب سنتی خواب دم صبح را خواب حسرت نامید و تنها خواب مناسب در روز را خواب قیلوله نامید. خواب قیلوله در روز‌های گرم به شرط ‌اینکه افراد قبل از طلوع آفتاب بیدار شده باشند، به مدت 30 دقیقه قبل از اذان ظهر مناسب است. وی مضرات خواب روز را بدین شرح برشمرد: - خواب روز پوست را خراب و تیره می‌کند. - خواب روز موجب ورم دست و پا، بی‌حالی، سردرد، افسردگی و تحریک پذیری می‌شود. - خواب دم غروب آفتاب موجب افسردگی، سکته و حملات تشنجی می‌شود. - بیشترین سکته‌های مغزی در خواب اتفاق می‌افتد و بیشتر ‌این سکته‌ها نزدیک غروب آفتاب اتفاق می‌افتد. - خواب روز بیماری‌هایی ناشی از غلبه رطوبت در بدن مانند درد مفاصل را افزایش می‌دهد، همچنین افراد دچار ترشحات پشت حلق خواب روز برایشان بیماری زاست. - خواب روز موجب سستی بدن، کسالت، کند ذهنی، کاهش اشتها، بوی بد دهان، بروز برخی از تب‌ها و تباهی رنگ چهره می‌شود.