اطلاعات کلی خبر
عنوان خبر : روابط‌عمومی ‌ نیازمند اتاق فکر است
کد خبر : ۷۷۸۴
تعداد بازدید : ۱۲۳
متن کامل خبر

به گزارش ایسنا، مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور، روابط‌عمومی‌ها را پرچم‌داران مقابله با سیاه‌نمایی دشمن دانست و گفت: روابط‌عمومی‌ها باید برای مقابله با سیاه‌نمایی دشمن یک اتاق فکر ایجاد کنند. افشار دارابی یکشنبه ۳۱ اردیبهشت در همایش روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های استان فارس در شیراز بیان کرد: در شرایطی که امروز در منطقه و دنیا شکل گرفته، ما روابط‌عمومی‌ها با مسائلی مواجه هستیم که شغلمان را تحت‌تأثیر خود قرار داده و پیچیدگی‌های این شغل را بیشتر کرده است. او با بیان اینکه روابط‌عمومی امروز با پدیده‌ای به نام فضای مجازی، روابط‌عمومی الکترونیک، جنگ ترکیبی و جنگ شناختی مواجه است، یادآور شد: امروز شیوه‌های نوین تبلیغات را داریم و باید دید که آیا توانسته‌ایم شیوه‌های نوین و سنتی تبلیغات را با هم ترکیب کنیم. دارابی گفت: نظام مدیریتی کشور باید آرام‌آرام به جوانان سپرده شود؛ از طرفی بحث جهاد تبیین و امسال نیز بحث انتخابات را داریم که روابط‌عمومی‌ها باید برای هرکدام از این مواد یک برنامه داشته باشند. او افزود: انتخابات امسال را بر اساس چهار مؤلفه مدنظر رهبر معظم انقلاب یعنی مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت پیش رو داریم و بر همین اساس روابط‌عمومی‌ها باید در فضای نخبگی، فضای رسانه و گروه‌های مرجعی که با آنها در ارتباط هستند، آرام‌آرام برنامه‌های خود را طراحی و تبیین کنند. مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور بیان کرد: یکی از مسائل مهمی که داریم، بحث تبلیغات هوشمندانه است و باید الگوهای جدید را تعریف کنیم و اولویت کاری باید شناخت دقیق از مطالبات و ذائقه مردم باشد. دارابی، روابط‌عمومی‌ها را پرچم‌داران مقابله با سیاه‌نمایی دشمن دانست و افزود: روابط‌عمومی‌ها باید برای مقابله با سیاه‌نمایی دشمن یک اتاق فکر ایجاد کنند. او ادامه داد: روابط‌عمومی هرچه چابک‌تر باشد می‌تواند با ابزارهای لازم و نیروی متخصص بسیار مؤثرتر و بهتر از یک روابط‌عمومی فربه و تشکیلاتی سازمانی عمل کند. مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور گفت: در ارتباط با مهارت مدیران در بحث فضای رسانه نیاز است که مدیران دستگاه‌های اجرایی ابتدا با نقش و جایگاه روابط‌عمومی‌ها آشنا شوند. دارابی افزود: روابط‌عمومی از نگاه بنده در یک اداره و سازمان در سطح معاونان آن مجموعه است، اما اینکه چه کاری انجام دهد که یک روابط‌عمومی توانمند باشد، به عملکرد آنها بازمی‌گردد. رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور خاطرنشان کرد: روابط‌عمومی اگر از ظرفیت رسانه‌ها، فضای مجازی و سایر واحدها و بخش‌ها به‌خوبی استفاده کند در عملکرد خود موفق خواهد بود.