[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

وقتی لاین معنا ندارد، گذشت کجاست؟، روزنامه شیراز نوین

کی از مشکلات اساسی که باعث ایجاد ترافیک در شهری مانند شیراز می‌شود، عدم رانندگی رانندگان بین خطوط (لاین) است؛ اقدامی که موجب می‌شود اگر در یک خیابان کم‌عرض یا عریض بشود شاهد یک ترافیک روان بود، شاهد این باشیم که با تشکیل چندین لاین بیشتر از ظرفیت آن خیابان، حرکت ماشین‌ها کند شده و بیخود و بی‌جهت ترافیک ایجاد شود.
وقتی خودروها دستشان را به اصطلاح روی هم می‌دهند تا به زور راه برای خودشان بگیرند و اگر سه ردیف خودرو در خیابان در حرکت است، یک لاین چهارم و زائد برای خودشان ایجاد می‌کنند که اگر شانس آورده و موجب بروز تصادف نشوند، نظم و حرکت خودروها را بر هم می‌زنند.
این اقدام ناشی از عدم صبر و تحمل است که باید تأکید کرد فرهنگ شهروندی و راهنمایی و رانندگی به صبر و تحمل لازم نیاز دارد و این رفتارها و حرکت‌ها را برنمی‌تابد.
کمی صبر و حتی گذشت، جلوی بروز بسیاری از حوادث ناشی از رانندگی را خواهد گرفت؛ قانون‌محوری کلید اصلی زندگی در کلان‌شهر است و هر یک از شهروندان باید به‌عنوان یک وظیفه و مسئولیت اجتماعی به آن پایبند باشند؛ زندگی جمعی یعنی عدم برخورداری از نگاه فردی و خودخواهی؛ اینکه هرکدام از ما خود را مسئول عبور و مرور وسایل نقلیه در شهر بدانیم، آن وقت دیگر شاهد تردد خودخواهانه خودروهای تک‌سرنشین به‌وفور در سطح شهر نیستیم؛ آن هم در خیابان‌های شلوغ و ساعات پرتردد.
خوشبختانه شهری مانند شیراز از مترو برخوردار است که خطوط آن در بسیاری از خیابان‌های شلوغ شهر کشیده شده و تنها مشکل این است که برخی می‌خواهند از پارکینگ خانه خود سواره رفت و آمد کنند. تبعات این عدم توجه به منافع اجتماعی در قالب ترافیک و شلوغی، دامن همان فرد را نیز خواهد گرفت و وقتش به هدر خواهد رفت.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی