[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کافه کتاب‌ها تقویت شوند، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس، به کارگیری روش‌های نوین برای مطالعه را، یکی از مسیرهای گسترش و توسعه فرهنگ کتابخوانی عنوان و تصریح کرد: ایجاد، تقویت و حمایت از کافه کتاب‌ها، یکی از راه‌های گسترش فرهنگ مطالعه، متناسب با سلیقه جوانان است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان بر ضرورت توسعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه تأکید کرد و گفت: در راستای تأمین اعتبار برای ساخت کتابخانه‌ها، خصوصاً کتابخانه مرکزی شیراز می‌بایست موضوع مؤثر مولدسازی در دستور کار قرار گیرد؛ همچنین لیست پروژه‌های در حال ساخت کتابخانه‌ها با میزان پیشرفت فیزیکی و میزان اعتبار مورد نیاز آنها به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعلام شود.
استاندار فارس به ظرفیت‌های بی‌نظیر فارس در حوزه‌های گردشگری و زیارتی اشاره کرد و افزود: با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و با همکاری شهرداری شیراز، آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)‌ و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برای تأسیس و راه‌اندازی کتابخانه گردشگری و زیارت، برنامه‌ریزی و اقدام شود.
دکتر ایمانیه بر ضرورت سامان‌دهی وضعیت سالن‌های مطالعاتی در جهت استفاده حداکثری جوانان و نوجوانان تأکید کرد و اظهار داشت: می‌بایست عشق به کتاب و مطالعه در دوران کودکی شکل بگیرد؛ وظیفه داریم بیش از پیش، نوجوانان و جوانان را با کتاب و محتوای مفید و کاربردی آن آشنا کنیم.
وی به کارگیری روش‌های نوین برای مطالعه را یکی از مسیرهای گسترش و توسعه فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد و گفت: ایجاد، تقویت و حمایت از کافه کتاب‌ها یکی از راه‌های گسترش فرهنگ مطالعه متناسب با سلیقه جوانان است.
 در پایان این جلسه، کتاب «غفار اسد» به شرکت‌کنندگان معرفی و از اینفوگرافی پیشرفت و توسعه کتابخانه‌های عمومی استان فارس از سال 1357 تا 1402 رونمایی شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی