[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

کهکشانی مثل سپاهان مورایس، روزنامه شیراز نوین

با توجه به حفظ شهریار مغانلو، به ‌نظر می‌آید که سپاهان پرستاره‌ترین تیم لیگ بیست‌وسوم است. به گزارش فوتبال 360، سپاهان اصفهان فصل گذشته تا یک‌قدمی رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر پیش رفت، اما شاگردان ژوزه مورایس نتوانستند در روزهای پایانی فصل روند خوبی را داشته باشند و همین مسئله باعث شد تا آنها رقابت قهرمانی را به پرسپولیس واگذار کنند. با وجود ناکامی در مسیر قهرمانی در لیگ برتر، سهمیه حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برای طلایی‌پوشان اصفهانی به‌دست آمد و حالا سپاهانی‌ها به دنبال آن هستند تا در فصل جدید در 3 رقابت مختلف بتوانند عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارند.
ژوزه مورایس که در اولین سال حضورش در فوتبال ایران، دستش از جام قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی کوتاه ماند، به دنبال جبران ‌مافات است و نگاهی به روند نقل‌وانتقالاتی سپاهانی‌ها نشان می‌دهد که شرایط برای حضور طلایی‌پوشان در کورس قهرمانی آماده است. سپاهانی‌ها توانستند در بازار تابستانه، نقاط ضعف خود را برطرف کنند و با توجه به اینکه ستاره شاخصی هم از جمع شاگردان مورایس جدا نشده، حالا سپاهان به یکی از پرستاره‌ترین و شاید پرستاره‌ترین تیم لیگ بیست‌وسوم تبدیل شده است!
*پیام، شماره یک سپاهانی‌ها
سپاهانی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه و در شرایطی‌که اکثریت تیم‌های لیگ برتری در خط دروازه به دنبال جذب ستاره‌ای مطمئن بودند، موفق شدند قرارداد پیام نیازمند را دائمی کنند و او را از باشگاه پورتیموننسه پرتغال خریداری کردند تا خیال ژوزه مورایس از خط دروازه تیمش آسوده شود. نیما میرزازاد هم که فصل گذشته نمایش‌های درخشانی در ترکیب سپاهان داشت، دروازه‌بان ذخیره طلایی‌پوشان است تا مورایس در خط دروازه، دغدغه‌ای نداشته باشد.
*پرستاره‌ترین خط دفاع لیگ در اصفهان!
سیاوش یزدانی و محمد دانشگر از جمع مدافعان فصل گذشته سپاهان حفظ شده‌اند و نیلسون جونیور از جمع شاگردان ژوزه مورایس جدا شده است. در این میان، سپاهانی‌ها برای انتخاب جانشین جونیور به سراغ یکی از بهترین بازیکنان حاضر در بازار تابستانه رفتند و با هادی محمدی به توافق رسیدند. در سمت راست خط دفاعی، رامین رضاییان در کنار آریا یوسفی گزینه‌های در دسترس مورایس هستند و در سمت چپ خط دفاعی سپاهان هم میلاد زکی‌پور و امید نورافکن حضور دارند تا خط دفاعی پرستاره در اختیار ژوزه مورایس باشد.
*بمب‌ترکانی در میانه مستطیل سبز!
سپاهانی‌ها در پست هافبک جلال‌الدین علی‌محمدی، مانوئل فرناندز، یاسین سلمانی و مسعود ریگی را از دست دادند، اما در نقطه مقابل، خریدهای جذابی را طلایی‌پوشان در بازار تابستانه انجام دادند. رضا اسدی ستاره فصل گذشته تراکتور تبریز در فصل جدید در سپاهان است و برخلاف دوره حضورش در تراکتور، او قرار است در جمع طلایی‌پوشان اصفهانی در پست هافبک به میدان برود. برایان دابو، ستاره سابق فیورنتینا ایتالیا دیگر خرید جذاب سپاهانی‌ها برای تقویت خط هافبک این تیم است و در کنار این دو ستاره سرشناس، محمد کریمی و محمد قربانی هم از فصل گذشته در جمع شاگردان مورایس ماندنی شده‌اند تا کمربند خط میانی سپاهان با حضور ستاره‌های سرشناس بسته شود.
*وینگرهای مهارنشدنی در اردوی سپاهان
طلایی‌پوشان اصفهانی برای تقویت فاز تهاجمی خود هزینه زیادی را در بازار تابستانه انجام دادند. یکی از نقاطی که مورایس به دنبال تقویت آن بود و به نظر می‌رسد که به خواسته خود هم رسید، تقویت پست وینگر و هافبک پشت مهاجم بود که سپاهانی‌ها توانستند در این دو پست ستاره‌های سرشناسی را به خدمت بگیرند؛ رضا شکاری که چهره ویژه بازار نقل‌وانتقالات تابستانه بود، از جمله خریدهای جذاب سپاهان در بازار تابستانه محسوب می‌شود و در کنار او، احسان پهلوان هم دیگر خرید طلایی‌پوشان اصفهانی در بازار تابستانه بود؛ آن‌هم در شرایطی‌که فرشاد احمدزاده هم از جمع شاگردان مورایس ماندنی شده تا سرمربی پرتغالی دردسر شیرینی در فصل جدید برای چینش خط هافبک خود داشته باشد.
*مثلث برمودا در خط حمله
سپاهان بدون‌شک قدرتمندترین خط حمله لیگ بیست‌وسوم را در اختیار دارد؛ به‌طوری‌که در فهرست شاگردان ژوزه مورایس، نام عیسی آل‌کثیر در کنار کاوه رضایی و شهریار مغانلو به ‌چشم می‌خورد. آل‌کثیر و رضایی جزو خریدهای تابستانی سپاهان به ‌شمار می‌روند و بمب نقل‌وانتقالات محسوب می‌شوند و مغانلو هم با وجود شایعاتی که درباره جدایی‌اش وجود داشت، شب گذشته رسماً اعلام کرد که کارش را در سپاهان ادامه می‌دهد تا پرستاره‌ترین خط حمله فصل در اصفهان شکل گیرد. با توجه به فهرست پرستاره سپاهان، به نظر می‌رسد که طلایی‌پوشان اصفهانی در فصل جدید شانس بالایی برای کسب جام دارند و هواداران سپاهان امیدوارند که حسرت تیمشان در مسیر رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر بعد از 8 سال به پایان برسد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی