[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

با مدیریت سختی‌ها به مدال آسیا رسیدم، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
هفته گذشته بود که دختر مرودشتی در آسیا تاریخ‌ساز شد؛ فاطمه کشاورز در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در رشته وزنه‌برداری، نخستین مدال تاریخ بانوان کشور را به دست آورد.
او با مهار وزنه ۱۱۱ کیلوگرم و رسیدن به حد نصاب مجموع ۱۹۷ کیلوگرم ضمن کسب مدال طلای دوضرب، قهرمان دسته ۶۴ کیلوگرم جوانان آسیا شد؛ کشاورز در یک‌ضرب نقره گرفته بود.
این نخستین قهرمانی تاریخ وزنه‌برداری ایران در مسابقات جوانان آسیاست.
 فاطمه کشاورز در گفت‌وگو با شیرازنوین، درباره این رقابت‌ها گفت: مسابقات، آسیایی بود و در سطح خیلی بالایی برگزار شد. خدا را شکر بچه‌های تیم هم خیلی خوب کار کردند و خودم هم امیدوارم در مسابقات پیش رو عملکرد بهتری داشته باشم و رکوردهای بهتری کسب کنم.
او درباره دشواری‌های احتمالی این رشته ورزشی به خصوص برای دختران گبیان کرد: طبیعتاً هر ورزشی سخت است و دشواری‌ها و مسائل خاص خودش را دارد، اما می‌توان این سختی ‌ا را تحمل و مدیریت کرد. من هم با پشت سر گذاشتن این سختی‌ها توانسته‌ام به موفقیت‌هایی دست پیدا کنم و از این به بعد هم در همین مسیر گام برخواهم داشت.
کشاورز درباره چگونگی ورودش به ورزش گفت: رشته اول من تکواندو بود و در این رشته کار می‌کردم؛ هشت سال تکواندو کار کردم و سپس با تشویق و حمایت پدرم به وزنه‌برداری آمدم؛ پدرم و خودم از فضای مجازی وزنه‌برداری را دنبال می‌کردیم و همین باعث علاقه‌مندی‌ام به وزنه‌برداری شد و قدم به این رشته سخت گذاشتم.
وی درباره چگونگی آماده‌سازی خود برای مسابقات آتی اظهار کرد:  اردوهای تیم ملی به صورت مداوم در حال برگزاری است و امیدوارم من هم در این اردوها حضور داشته باشم؛ با برنامه‌های خوب فدراسیون و کادر فنی، تمرینات خوب را پشت سر بگذارم و با افزایش رکوردها، بتوانم در مسابقات مهمی که پیش رویمان است، حضور پیدا کرده و سهمیه بانوان را کسب کنم.
قهرمان وزنه‌برداری آسیا در پایان گفت: از تمامی مسئولان فدراسیون، کادر فنی و مربیان تشکر می‌کنم و همچنین قدردان خانواده‌ام هستم که همیشه پشت من بودن و حمایتم کردند.
گفتنی است، این بانوی ورزشکار مرودشتی، ۱۸ اردبیهشت‌ماه سال جاری در پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی آسیا که در شهر جینجو کره جنوبی برگزار شد برای نخستین بار ۲ نشان برنز آسیا را برگردن آویخت و نشان داد این شهرستان قطب وزنه‌برداری فارس است. 
کشاورز در آن پیکارها که در دسته ۶۴ کیلوگرم به روی تخته رفته بود در حرکت ۲ضرب و در مجموع ۱۹۴ کیلوگرم را بالای سر برد و به ۲ مدال برنز دست یافت. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی