[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

خطر بزرگ بیخ گوش فوتبال ایران، روزنامه شیراز نوین

در حالی که شنیده می‌شد سه ورزشگاه در هفته اول لیگ برتر می‌توانند میزبان هواداران زن باشند، سهیل مهدی اعلام کرد تنها سیرجان این امکان را خواهد داشت. به گزارش فوتبال 360، پس از کش ‌و قوس‌های فراوان قرار است هفته اول بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از روز چهارشنبه(هجدهم مردادماه) آغاز شود؛ اتفاقی که پیش از این بنا بود هفته گذشته رخ بدهد اما به بهانه گرمای هوا، شاهد لغو مسابقات بودیم. همان‌طور که اطلاع دارید فیفا با ارسال نامه‌ای به صورت جدی از فدراسیون فوتبال خواسته تا دیدارهای این فصل با حضور تماشاگران زن و مرد به انجام برسد و مخالفت‌هایی که در مسیر محقق کردن این خواسته فدراسیون جهانی فوتبال وجود داشت، فدراسیون و سازمان لیگ را بر آن داشت تا با خریدن زمان و به تأخیر انداختن شروع بازی‌ها، شرایط را برای حضور زنان در ورزشگاه آماده کنند.
*سه ورزشگاهی که تبدیل به یکی شد!
هفته قبل شنیده شد که ورزشگاه‌های یادگار امام(ره) تبریز، نقش جهان اصفهان، شهدای فولاد اهواز، آزادی تهران و شهید سلیمانی سیرجان مجوز میزبانی از زنان را دریافت‌ کرده‌اند که با توجه به برنامه هفته نخست، سه بازی گل‌گهر سیرجان - فولاد خوزستان، پرسپولیس تهران - آلومینیوم اراک و سپاهان اصفهان - تراکتور تبریز می‌توانست با حضور هواداران زن و مرد برگزار شود، اما رفته‌رفته ماجرا دگرگون شد و حالا که چهار روز تا شروع فصل جدید باقی مانده، تنها یک ورزشگاه توانسته تأییدیه‌های لازم را بگیرد.
سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ، درباره حضور زنان در ورزشگاه گفت: «باتوجه به تعطیلی که از سوی دولت اعلام شد و البته آماده نبودن زیرساخت‌ها برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها، تصمیم گرفتیم لیگ را با تأخیر آغاز کنیم تا شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌ها محقق شود. در حال آماده‌سازی یک شهر هستیم و ان‌شاءالله شرایط را فراهم کنند تا در بازی گل‌گهر و فولاد در هفته اول(چهارشنبه 19 مرداد) شاهد حضور زنان در ورزشگاه شهر سیرجان باشیم. بعد از آن به تدریج به سمتی خواهیم رفت که زنان در تمام مسابقات در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند».
*در انتظار واکنش فیفا و راهکار یا راه فرار فدراسیون فوتبال!
همان‌طور که مشاهده کردید فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با وجود فشار فیفا، موفق به عملی کردن همان ادعای حدود یک هفته قبل خود هم نشدند و از سه ورزشگاهی که اسم برده شد که در هفته نخست از زنان و مردان در کنار هم می‌توانند میزبانی کنند، به یک استادیوم رسیدند و بعید نیست که این امکان در لحظات آخر از سیرجان هم سلب شود. 
باید دید واکنش فیفا به سرپیچی فوتبال ایران در قبال این خواسته چه خواهد بود و در سوی مقابل فدراسیون‌نشینان چه راهکار یا راه فراری برای حل‌وفصل کردن این ماجرای پیچیده خواهند داشت. آنها به خوبی مطلعند که دیگر امکان به تأخیر انداختن مسابقات را ندارند؛ حتی اگر بازهم بهانه‌ای مانند گرمای هوا در میان باشد، فشرده بودن بیش از حد دیدارهای باشگاهی و ملی به هیچ‌وجه جایی برای عقب انداختن دوباره مسابقات باقی نخواهد گذاشت. به نظر می‌رسد خطر بزرگی فوتبال ایران را تهدید می‌کند؛ اگر طی این چند روز اتفاق جدیدی رخ ندهد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی